doktorska disertacija
Blaž Vajda (Avtor), Breda Kegl (Mentor), Leopold Škerget (Komentor), Zoran Žunič (Komentor)

Povzetek

Vbrizgavanje curka goriva spada na področje dvofaznih tokov, ki obravnava karakteristike curka goriva v odvisnosti od fizikalnih lastnosti, s poudarkom na vbrizgavanju različnih goriv, pod različnimi delovnimi pogoji. Poleg ocene kvalitete tvorbe zmesi je raziskovanje karakteristik curka goriva pomembno tudi za oceno izkoriščenosti zraka v zgorevalni komori in zaradi morebitnega nezaželenega stika goriva s stenami zgorevalne komore. Obstoječi fizikalno-matematični modeli lahko v splošnem relativno natančno popišejo razmere dvofaznega toka. V samih podmodelih so prisotne empirične konstante (vplivni parametri), s pomočjo katerih se uravnavajo karakteristike vbrizganega curka in ki so v osnovi odvisne od lastnosti samega vbrizgalnega sistema, predvsem od geometrije vbrizgalne šobe. V okviru naloge bo vpeljan model, ki bo omogočal obravnavanje karakteristik različnih biogoriv, razmer v šobi in posledice vpliva karakteristik na razvoj, obliko in strukturo curka, kjer bo omogočeno natančnejše analiziranje dvofaznih tokov. Model bo zajemal prenosne enačbe za številsko gostoto parnih mehurčkov, z upoštevanjem fizikalnih procesov nastajanja in izginjanja posameznih mehurčkov, pri različnih oblikah kavitacijskih tokov, hkrati pa bo omogočal še raziskavo vpliva med kapljicami goriva ter obravnavo sil trka z vpeljavo velikostne porazdelitve kapljic goriva. Naloga je razdeljena na eksperimentalni in numerični del. V eksperimentalnem delu so določene in analizirane fizikalne lastnosti uporabljenih goriv, karakteristike procesa vbrizgavanja, s pomočjo hitre kamere pa je bil posnet razvoj curka goriva. V numeričnem delu je prikazan osnovni poenostavljeni fizikalno-matematični model. V disertaciji je pokazano, da je mogoče s spremembo fizikalno-matematičnega modela, ob upoštevanju fizikalnih lastnosti goriva, delovnega režima in karakteristik procesa vbrizgavanja, določiti konstante, ki pri izračunu uravnavajo karakteristike curka goriva. S pomočjo ustreznih izrazov je tako mogoče izraziti empirične vrednosti parametrov in vnaprej napovedati probleme, ki bi se lahko pojavili v dizelskih motorjih z uporabo biogoriv.

Ključne besede

alternativna goriva;sistem za vbrizgavanje goriva;tokovne razmere v šobi;kavitacija;curek goriva;računalniška dinamika tekočin;alternative fuels;fuel injection system;cavitation;fuel spray;computation fluid dynamic;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: [Maribor
Tipologija: 2.08 - Doktorska disertacija
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: B. Vajda]
UDK: 621.436.038:665.753(043.3)
COBISS: 268033024 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1695
Št. prenosov: 216
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The Influence Of Biofuel Mixtures on Flow Phenomena in Diesel Engine Injectors
Sekundarni povzetek: Fuel spray investigations belong to the field of the two-phase flows witch presents the study of physical fuel property dependent spray characteristics. The research will be focused on different type of fuels under different operating conditions. The investigation of spray development as contributing factor in mixture formation is also very important for the study of processes in internal combustion engine. Existing physical-mathematical model for two phase flows generally gives good results. Several empirical constants are present in sub models and they have significant influence on spray development. They are usually depended on injection system and the geometry ofinjection nozzle. The improvement of physical-mathematical model including the most influential factors with in the momentum equation for spray development, will enable efficient analysis of spray characteristics of alternative fuels. The model will also include the equations for bubble density and the equation for cavitation occurrence. The parts of equation representing the spray development, formation of bubbles and cavitation will be modelled with the adaptation of knowledge of other authors, where the modified model will be able to predict the spray development more accurately. The work contains both experimental and numerical part. Physical properties ofthe fuels, characteristics of the fuel injection process and high-speed recordings are described and analysed in the experimental part. The simplifiedphysical-mathematical models is presented in the numerical part. Thedissertation shows, that the improvement of standard mathematical model forspray development considering the physical fuel properties, the operating conditions and the injection characteristics enables determination of empirical constants. Additionally the physical-mathematical model can be included. By using of appropriate expressions, the empirical parameters valuescan be determined and enable predictions of potential problems which could appear in diesel engines during operation with biofuels.
Sekundarne ključne besede: Goriva;Disertacije;Vbrizgavanje;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Doktorska disertacija
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo
Strani: XVIII, 118 str.
Ključne besede (UDK): applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;engineering;technology in general;inženirstvo;tehnologija na splošno;mechanical engineering in general;nuclear technology;electrical engineering;machinery;strojništvo;heat engines (except steam engines);toplotni pogonski stroji (razen parnih);applied sciences;medicine;technology;uporabne znanosti;medicina;tehnika;chemical technology;chemical and related industries;kemijska tehnologija;kemijske in sorodne industrije;oils;fats;waxes;adhesives;gums;resins;olja;maščobe;voski;adhezivi;gume;smole;products of the mineral oil industry;mineral oils and similar products;produkti industrije mineralnih olj;mineralna olja in podobni produkti;
ID: 81681