diplomsko delo
Mojca Šemnički (Avtor), Edvard Protner (Mentor), Dragan Potočnik (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo govori o meščanski šoli na Slovenskem. V prvem delu je predstavljen razvoj meščanske šole od časa avstro-ogrske monarhije do konca druge svetovne vojne, ko so meščansko šolo pri nas ukinili. Drugi del diplomskega dela se osredotoča na prikaz razvoja Meščanske šole Ptuj. Cilji diplomskega dela so tako ovrednotiti pomen meščanske šole v takratnih šolskih sistemih, predstaviti razmišljanja nekaterih pomembnih takratnih pedagogov o pomenu meščanske šole za takratno izobraževanje ter orisati in ovrednotiti pomen Meščanske šole Ptuj za izobraževanje mladine na Ptuju in v okolici. Večji del diplomskega dela temelji na primarnih virih iz zgodovinskih arhivov, ki bralcu omogočajo poglobljeno predstavo razvoja meščanske šole in šolstva na Slovenskem v času avstro-ogrske monarhije in obdobja med obema svetovnima vojnama.

Ključne besede

zgodovina;pedagogika;meščanske šole;Slovenija;Ptuj;avstro-ogrska monarhija;šolski sistemi;mladina;izobraževanje;šolstvo;razvoj;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [M. Šemnički]
UDK: 37(043.2)
COBISS: 19892232 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 3192
Št. prenosov: 324
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Vocational secondary school in Slovenia in the Kingdom of SCS (Serbs, Croats and Slovenes) and in Yugoslavia with particular focus on the Vocational secondary school in Ptuj
Sekundarni povzetek: This diploma thesis describes a special type of vocational secondary school, the so-called "Bürgerschule", in Slovenia. The first part of the paper introduces the development of the Bürgerschule, starting with the Austro-Hungarian Monarchy and up to the end of the Second World War, when this type of school was abolished in Slovenia. The second part focuses on the development of the Bürgerschule in Ptuj (Meščanska šola Ptuj). The objectives of this paper are to assess the significance of the Bürgerschule in the framework of the school systems of that time, to present the reflections of some important educators from that period about the significance of this type of school for contemporary education, and to outline and assess the importance of the Bürgerschule in Ptuj for the education of youth in and around Ptuj. A large part of the paper is based on primary sources from historical archives to provide the reader a deeper understanding of the development of the Bürgerschule and of the school system in the Austro-Hungarian Monarchy and in the interwar period in Slovenia.
Sekundarne ključne besede: Bürgerschule;Bürgerschule in Ptuj;Austro-Hungarian Monarchy;interwar period;school systems;education of youth;development of the school system in Slovenia;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko in zgodovino
Strani: V, 127 f.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;
ID: 81759