diplomsko delo
Valerija Horvat (Avtor), Dragan Potočnik (Mentor), Anton Ožinger (Komentor)

Povzetek

Na začetku sem se osredotočila na šolsko reformo Marije Terezije, ki je bila osnova za nadaljnji razvoj šolstva. Namen dela je predstaviti zgodovino Osnovne šole Tišina, se pravi razvoj šolstva in ga primerjati z zgodovino šolstva v Prekmurju in zgodovino šolstva v Sloveniji. Predstavila sem občino v kateri najdemo Osnovno šolo Tišina, se pravi občino Tišina. Zanimali so me začetki ustanovitve, ko je šola na Tišini začela delovati. V teh desetletjih je prišlo do večjih sprememb tako v zgradbi šole kot tudi v šolskem sistemu. Zanimalo me je tudi, v kakšni kadrovski zasedbi, ki se je spreminjala skozi leta, je delovala šola, torej spoznati vodstvo šole, učitelje, ki so skozi leta poučevali na šoli, strokovno osebje ter seveda ostalo osebje, ki je potrebno za delovanje šole. Namen diplomskega dela je ugotoviti, katere dejavnosti so potekale na šoli in sam potek šolskega leta. Skozi desetletja je šola kot državna ustanova praznovala različne praznike, ki so se z leti spreminjali zaradi pripadnosti Prekmurja najprej k Avstro-Ogrski, potem priključitvi k matični državi Sloveniji v sklopu Kraljevine SHS in ne nazadnje k osamosvojitvi Republike Slovenije. Zaradi različnih pripadnosti je bila razlika tudi v obeleženju praznikov, ki so pomembni za državo. Ker ima šola na Tišini podružnico v Gederovcih in vrtec, ki spada k šoli, sem ugotavljala večje in pomembnejše dogodke, ki so ju zaznamovali. V diplomskem delu sem uporabila tri metode, in sicer deskriptivno metodo, komparativno metodo in zgodovinsko metodo. Uporabila sem tudi postopek zbiranja podatkov. Rezultati, ki sem si jih zadala, so bili doseženi. Podatke za razmere, dogodke in spremembe, ki so jih spremljali, sem našla v šolskih kronikah.

Ključne besede

razredni pouk;šolstvo;zgodovina;šolska reforma;občine;Tišina;šole;vrtci;diplomska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Izvor: Maribor
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [V. Horvat]
UDK: 37(043.2)
COBISS: 19917576 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2502
Št. prenosov: 156
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: THE HISTORY OF PRIMARY SCHOOL TIŠINA
Sekundarni povzetek: At the beginning I focused on the school reform by Maria Theresa, which formed a base for future development. The purpose was to present the history of primary school in Tisina, that is the development of education and compare it with the history of education in Prekmurje region and history of education in Slovenia. First I presented the municipality Tisina, where primary school Tisina is located. I was interested in the early establishments of schooling in Tisina and development to present day. In these years, centuries the school property and the educational system faced tremendous changes. The research was focuseed also on staffing, school managment, teachers and principals, professional staff and other personel needed for the proper system function. The focus was also on the activities of the school and the progression of the school year. The school as a state institution celebrated various holidays which were constattly changing due to the fact the school was either a part of the Austo-Hungarian Empire, the Kingdom of Yugoslavia, former Yugoslavia or presently Republic of Slovenia. The school has a dislocated unit in Gederovci and a kindergarten and I researched bigger and important events that influenced them. For the thesis three types of methods were used: descriptive, comparative and historical. I also used a data collection process. The set objectives of the thesis have been reached. Most of the information on situation, events and changes have been found in school Chronicle.
Sekundarne ključne besede: School reform;education;Tisina;municipality;school;kindergarten;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 98 f.
Ključne besede (UDK): social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;
ID: 81787