diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
Miloš Jenko (Avtor), Marko Ferjan (Mentor)

Povzetek

"Kadrovske težave Slovenske vojske" je naslov mnogih člankov, ki se v zadnjem obdobju pojavljajo v medijih. Vsi članki opozarjajo na kadrovske težave pri pridobivanju kadrov ter v zadnjem obdobju tudi na povečano število odhodov iz Slovenske vojske. Slovenija je leta 2003 ukinila naborniški sistem popolnjevanja vojske. Od takrat je vojska poklicna in od takrat bi se moralo število njenih pripadnikov povečevati, dogajati pa se je začelo nasprotno – število pripadnikov slovenske vojske se je začelo zmanjševati. Vzporedno s profesionalizacijo poteka tudi prostovoljno služenje vojaškega roka. Vojaki - prostovoljci se usposobijo v temeljnem vojaško-strokovnem znanju ter pridobijo vojaško evidenčno dolžnost strelca, ki je osnovni nivo vojaške usposobljenosti. Izbor tematike naloge temelji na dejstvu, da so ti vojaki prostovoljci eden od pomembnih dejavnikov popolnjevanja poklicne sestave Slovenske vojske. Dobršen del se jih namreč po končanem služenju odloči za zaposlitev v Slovenski vojski. Na osnovi teh dejstev lahko trdimo, da se s promocijo prostovoljnega služenja povečuje število možnih kandidatov za zaposlitev, ki jih moramo v času služenja zainteresirati za vojaški poklic. Teoretični del naloge sestavljata dva sklopa. V prvem sklopu na kratko podajam teoretične osnove marketinga in promocijskega spleta, kot ga definirajo domači in tuji avtorji. V tem delu opisujem tudi strategijo pridobivanja kadrov v Slovenski vojski. Drugi sklop teoretičnega dela pa predstavlja prostovoljno služenje vojaškega roka, njegove pravne osnove, potek in program usposabljanja vojakov prostovoljcev. V raziskovalnem delu naloge smo na podlagi zaključkov raziskave, izvedene med vojaki prostovoljci ugotovili, kateri so odločujoči dejavniki, ki mlade privlačijo v prostovoljno služenje vojaškega roka, kakšen interes je za morebitno zaposlitev v Slovenski vojski, katere naj bi bile privlačne strani vojaškega poklica, ugotovil, koliko so realne predstave o služenju, ter katero področje promocije je trenutno najučinkovitejše. S pomočjo ankete med vojaki na prostovoljnem služenju vojaškega roka smo ugotovili, da mladi prve in nadaljnje informacije o prostovoljnem služenju dobijo predvsem iz svetovnega spleta ter ustnih virov bivših vojakov. Mladi, ki služijo prostovoljni vojaški rok imajo izrazito pozitivno stališče o Slovenski vojski ter visoko mnenje o vrednotah, kot so dolžnost pomagati soljudem, možnost uporabe znanja in izkušenj, ipd. Pokazatelj pravilnosti odločitve za uvedbo PSVR je visok odstotek tistih, ki se želijo kasneje zaposliti v Slovenski vojski. V zaključnem delu naloge pa ugotovitve raziskave povezujem s predlogi, kako spoznanja, do katerih smo prišli v raziskavi, učinkovito vključiti v promocijski splet in s tem povečati zanimanje za zaposlitev v Slovenski vojski.

Ključne besede

Slovenska vojska;prostovoljno služenje vojaškega roka;pridobivanje kadra;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Založnik: [M. Jenko]
UDK: 355.3
COBISS: 6444307 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2839
Št. prenosov: 340
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: VOLUNTARY MILITARY SERVICE IN SLOVENIAN ARMED FORCES - ELEMENT IN THE RECRUITMENT OF PROFESSIONAL SOLDIERS
Sekundarni povzetek: "Manning Problems of the Slovenian Armed Forces" is the title of many articles that have recently appeared in the media. All the articles point to the manning difficulties and in the last period also to the increased number of departures from the Slovenian Armed Forces. In 2003, Slovenia abolished the system of obligatory military service. Since then, the military service has become professional and the number of its members should have increased. However, the number of persons belonging to the Slovenian army has been in decline. The professionalisation goes parallel with a voluntary military service. The soldiers - volunteers are trained in basic military skills and obtain a military occupational speciality rifleman, which is the basic level of military proficiency. The selection of topics in this thesis is based on the fact that the soldiers volunteers are one of the important factors of manning formation of the Slovenian Armed Forces. At the completion of their service, many of them decide to work in the Slovenian Army. According to these facts, it can be stated that the promotion of voluntary service increases the number of potential candidates for the occupation that need to become interested in the military profession during their training. The theoretical part of the theis consists of two sections. The first section gives a brief theoretical basis of marketing and promotional web, as defined by domestic and foreign authors. It also describes the strategy for recruitment in the Slovenian Armed Forces. The second section of theoretical work represents a voluntary military service, its legal basis, the course and program of soldiers volunteers training. In the research part of this thesis, on the basis of research carried out among soldiers volunteers, we will determine the key factors that attract young people to join voluntary military service, the interest for the potential employment in the Slovenian army, the attractive sides of the military profession, realistic expectations regarding their service, and the area of promotion that has been most effective. Through surveys of soldiers to the voluntary military service, we shows that young people obtain primary and additiona linformation about the voluntary service on the internet mainly from oral sources and former soldiers. Young people who serve the voluntary military have a highly positive view of the Slovenian Armed Forces and a high opinion about the values of duty to help others, the possibility of using the knowledge and experience. The high percentage of those who wish to join the Slovenian Army later is an indicator of the correctness of the decision to introduce a voluntary military service. In the final part of this thesis, however, the findings of the research associated with the proposals, how the knowledge to which we have come to study areeffectively incorporated into the promotional web in thus how to increase an interest in the employment in the Slovenian armed forces.
Sekundarne ključne besede: - Slovenian Armed Forces - Voluntary military service - Manning - Promotion;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. Maribor, Fak. za organizacijske vede
Strani: 61 f.
ID: 8715549
Priporočena dela:
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija
, diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo