izmenjava idej med vzgojiteljem in otrokom
Povzetek
Prispevek predstavlja izhodišča umetnostne vzgoje, kot je opredeljena v
mednarodnem dokumentu 'Smernice kulturno umetnostne vzgoje' – Road map
for Art in Education, v Kurikulumu za vrtce in v izhodiščih filozofije pristopa
Reggio Emilia. Vsi ljudje imamo ustvarjalne potenciale. Umetnost omogoča
okolje in praktično delo, kjer je učečemu omogočeno dejavno vključevanje v
kreativni izkušnji, procesih in razvoj. V okviru teh smernic pa podrobneje
obravnavamo gledališko-lutkovno ustvarjanje, pri čemer poudarjamo proces, v
katerem vzgojitelj otroke vodi k raziskovanju, razvoju, samoizražanju in k
posredovanju idej, konceptov in čustev skozi gledališko-lutkovne uprizoritve.
Osnovni elementi drame so igralec, zgodba in občinstvo. V ustvarjalnem in
strokovno dobro načrtovanem procesu si lahko vzgojitelj in otroci razdelijo
vloge, da bi oblikovali odnos do gledališča in posegli na različna področja
otrokovega razvoja. Pristop RE temelji na praksi z refleksijo, katere temelj je
projektno delo z dobro interpretacijo nastajajoče dokumentacije. Prav v
gledališko-lutkovnem procesu je snemanje, fotografiranje, beleženje idej in
izdelkov, ter njihova interpretacija ključna za ustvarjalen gledališki projekt, v
katerem si vzgojitelj in otrok delita pravico in odgovornost za nastajajoče ideje.
Vzgojitelj igra pri tem vlogo uspešnega žonglerja, ki v pravem tenutku vrže
žogo otrokom tako, da so jo ti pripravljeni sprejeti in nadaljevati igro. V
prispevku predstavljamo izsledke raziskave, ki smo jo izvedli med vzgojitelji, ki
se udeležujejo izobraževanja o vzgojnem pristopu RE, in se nanašajo na načine
izvedbe gledališko-lutkovnih dejavnosti v vrtcu z upoštevanjem pristopa RE.
Raziskava je pokazala, da je lutka relativno pogosto prisotna v vrtcu, vendar se
najpogosteje uporablja za motivacijo k dejavnostim ali pa za ljubljenca skupine,
ki je prisoten v igralnici in otroke lahko potolaži v čustveni stiski. Manj pa se
izpeljujejo dejavnosti, od spontane igre do vsaj kratkega nastopa pred vrstniki.
Ključne besede
Reggio Emilia (vzgojni koncept);
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2010 |
Tipologija: |
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
Pedagoška fakulteta |
UDK: |
373.2 |
COBISS: |
8502857
|
Matična publikacija: |
Pedagoški koncept Reggio Emilia in Kurikulum za vrtce
|
Št. ogledov: |
2672 |
Št. prenosov: |
346 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Theatre puppets creativity |
Sekundarni povzetek: |
The following article presents the basis of art in education as defined in the
international document entitled the Road map for Art in Education in the
Curriculum for kindergartens, in the basic premise behind the Reggio Emilia
Approach. Each person has creative potentials. Art creates the environment and
practical work, as it allows the learner to actively gather the experience, to
participate in the process and development of creativity. Within the framework
of these guidelines, the drama/ puppets creativity is dealt with in greater detail,
whereby the process is emphasized, in which the preschool teacher encourage
children to explore, develop, self-express and share their ideas, concepts and
feelings through drama/ puppet performances. The basic elements of the drama
are the player, the story and the audience and in this creative and professionally
well developed process, the preschool teachers and children can share the roles
in order to develop a relationship with the theatre and to explore various areas
of child development stages. The RE approach is based on practice with
reflection, which again is based on project work with good interpretation of the
developing documentation. In the drama/puppet process, recording,
photographing, collecting ideas and products, and their interpretation play the
key role in the creative theatre project, in which the preschool teacher and the
child share both the right to and responsibility of the idea which is to be
developed. The preschool teacher play the role of a successful juggler who at
the right moment throws the ball to the children, so that they are ready to accept
and continue the play. In the conclusion, the findings of the research,
undertaken among the preschool teacher are presented, who participated in
trainings on the RE approach to pedagogy and refer to ways of implementing
puppet-theatre activities in kindergartens taken into consideration the RE
Approach. |
Sekundarne ključne besede: |
pre-school child;puppetry;play;theatre;predšolski otrok;lutke;igra;gledališče; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
Str. 307-323 |
Letnik: |
2010 |
ID: |
8725415 |