jezikovno izražanje v pedagoškem pristopu Reggio Emilia
Povzetek
V prispevku predstavim pomen jezikovnega izražanja v pedagoškem pristopu Reggio
Emilia. Gardnerjevo pojmovanje jezikovne inteligence najprej primerjam z de
Saussurjevo dihotomijo jezik – govor, nato s sodobnim evropskim pojmovanjem
komunikacijske kompetence oz. sporazumevalne zmožnosti in z mestom, ki ga ima v
slovenskem Kurikulumu za vrtce. V pedagoškem pristopu Reggio Emilia ima
pomembno vlogo pedagogika poslušanja, ki temelji na aktivnem dialogu med
vzgojiteljem in odraslim, v katerem otrok usvaja temeljne prvine kritičnega poslušanja
in govorjenja, zato spregovorim tudi o vrstah poslušanja in menjavanju vlog kot o
bistveni dialoški/pogovorni prvini. Otrokovo védenje o poslušalskih in pogovornih
strategijah je temelj za razvoj njegove pismenosti in poznejše uspešnosti v šoli.
Ključne besede
jezikovna inteligenca;sporazumevanje;Reggio Emilia (vzgojni koncept);
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2009 |
Tipologija: |
1.16 - Samostojni znanstveni sestavek ali poglavje v monografski publikaciji |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
Pedagoška fakulteta |
UDK: |
373.2.091 |
COBISS: |
7866697
|
Št. ogledov: |
2021 |
Št. prenosov: |
227 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Development and use of all the senses, fostering and enabling every form of expression |
Sekundarni povzetek: |
My article deals with the importance of verbal expression in the Reggio Emilia
approach. Gardner's comprehension of verbal intelligence is first compared to de
Saussur's dichotomy - language vs. speech, followed by the contemporary European
comprehension of the communication competence and the communicative ability,
respectively, and the position it takes up in the Slovenian curriculum for kindergartens.
In the Reggio Emilia approach an important role is assigned to the pedagogy of listening, which is based on the active dialogue between the educator and the adult, in
which the child learns the basics of critical listening and speaking, thus my article also
deals with the types of listening and the role play as the essential
dialogic/communicative elements. The child's knowledge on listening and speaking
strategies creates a basis for the development of his literacy and later school
performance. |
Sekundarne ključne besede: |
speech;listening;pre-school child;govor;poslušanje;predšolski otrok; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo ni kategorizirano |
Strani: |
Str. 161-174 |
Letnik: |
2009 |
ID: |
8725478 |