specialistična naloga
Ervin Koštomaj (Avtor), Srečko Glodež (Mentor), Janez Kramberger (Komentor)

Povzetek

V predloženem delu je predstavljen postopek dimenzioniranja nosilca letališkega avtobusa. Za preračun dobe trajanja nosilca pri danih obratovalnih pogojih je uporabljena napetostna metoda dimenzioniranja dinamično obremenjenih strojnih delov. Zunanje obremenitve so določene izkustveno in nato vključene v obremenitveni spekter, ki je vrednoten po Palgrem-Minerjevi metodi. Napetosti v kritičnih prerezih nosilca so določene numerično s programskim paketom Abaqus. Na osnovi tako določenih napetosti in materialnih parametrov materiala nosilca S355, ki so povzete iz strokovne literature, je določena okvirna doba trajanja nosilca. Rezultati računskega postopka kažejo, da je življenjska doba nosilca pri danih pogojih vožnje precej večja od zahtevane. Zato za nadaljnje delo predlagam optimizacijo nosilca v smislu zmanjšanje njegove teže in posledično doseganje dobe trajanja v okviru zahtevanih vrednosti.

Ključne besede

letališki avtobus;nosilec motorja;napetostna metoda;doba trajanja;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.10 - Specialistično delo
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: E. Koštomaj]
UDK: 621-436-219.4(043.2)
COBISS: 17583382 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2165
Št. prenosov: 224
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: ENGINE BRAKETS DIMENSION FOR AIRPORT BUS MB 1432 LF
Sekundarni povzetek: The dimensioning process of an airport shuttle engine holder is presented in this work. To determine the service life of holder under given working conditions the stress method of dimensioning dynamically loaded machine parts is used. The external loading are determined experiential and then included to the loading spectrum, which is analysed using Palmgren-Miner method. The stresses in critical cross sections of treated holder are determined numerically using program code Abaqus. Considering the determined stress field and material parameters of holder material S355 taken from professional literature, the approximate service life is determined. The calculation results show that the holder service life is under given driving conditions significantly greater as required. Therefore, the holder optimisation in means of its weight reduction is recommended for further research work.
Sekundarne ključne besede: airport shuttle bus;engine mount;stress method;service life;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Specialistično delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo
Strani: 63 f., [2] f.
ID: 8725942
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
, magistrsko delo
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa