magistrsko delo
Povzetek
V zadnjem času je internacionalizacija deležna velike pozornosti avtorjev, njena pomembnost pa z liberalizacijo mednarodne trgovine, vse večjo integracijo ter globalizacijo še narašča. Dandanes je za podjetja internacionalizacija nujna, ne le za uspešno poslovanje, temveč v veliko primerih že za samo preživetje.
Razlogov, zakaj se podjetja internacionalizirajo, je več. Glavni motiv je v večini primerov dobiček, vendar pa ni edini. Drugi dejavniki za internacionalizacijo so tudi zasičenost domačega trga, omejujoča zakonodaja, želja po hitrejši rasti…
Internacionalizacija je kompleksen proces, sestavljen iz več delov. Najpomembnejši so preudarna izbira novih trgov, način vstopa na nove trge in izbira produktov, ki jih bo podjetje na tem trgu ponudilo.
Tovarna meril Kovine d.d. je ena izmed štirih večjih evropskih proizvajalcev merilnih orodij za področje gradbeništva. Proizvaja merila, s katerimi merimo vodoravnost, navpičnost, kotnost in dolžino.
Tovarna meril Kovine večino svojih izdelkov izvaža na tuje trge. V letu 2011 je podjetje 86,5% svojih prihodkov ustvarilo na tujih trgih in 13,5% na domačem trgu.
Magistrska naloga je razdeljena na dva dela, teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo opredelili internacionalizacijo in razloge zanjo, predstavili proces internacionalizacije ter ovire in tveganja, ki se pojavljajo pri tem procesu. Na kratko smo preleteli internacionalizacijo v slovenskih podjetjih, predstavili smo teorije in modele internacionalizacije, preučili načrtovanje mednarodnega poslovanja ter opisali različne načine vstopa na tuje trge.
V empiričnem delu smo predstavili podjetje Tovarna meril Kovine ter poslovanje le tega na mednarodnem trgu.
Ključne besede
mednarodno poslovanje;internacionalizacija;mednarodni trg;poslovanje podjetja;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2013 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
Založnik: |
[B. Pušnik] |
UDK: |
339.94 |
COBISS: |
11480092
|
Št. ogledov: |
1278 |
Št. prenosov: |
156 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Business of the company Tovarna meril Kovine in the international market |
Sekundarni povzetek: |
Recently, internationalization has attracted much attention of authors and its importance continues to grow through the liberalization of international trade, increasing integration and globalization. Today, the internationalization of companies is essential, not only for business success but in many cases, it is business’ only survival.
There are many reasons for companies to internationalize. In most cases the main motive is profit, but it is not the only one. Other factors for internationalization include saturation of the domestic market, restrictive legislation, the desire to grow faster etc.
Internationalization is a complex process consisting of several parts, the most important being prudent choice of new markets, the method of entering new markets and choice of products that will be offered in this new market.
Tovarna meril Kovine d.d. is one of four major European manufacturers of measurement tools for the construction industry. It manufactures tools to measure horizontal alignment, vertical position and length.
The majority of products of the company are exported to foreign markets. In 2011, the company had 86,5 % of its revenue in foreign markets and 13,5 % in the domestic market.
Master thesis is divided into two parts: theoretical and empirical. In the theoretical part we defined internationalization and the reasons for it, presented the process of internationalization and the risk that arises in the process. We briefly scanned the internationalization of Slovenian companies, presented the theories and models of internationalization, studied international business planning and described the different ways of entering foreign markets.
In the empirical part, we presented the company Tovarna meril Kovine and its business in the international market. |
Sekundarne ključne besede: |
international business;internationalization;process of internationalization;theories of internationalization;international business planning;methods of entering foreign markets; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak. |
Strani: |
61 str. |
ID: |
8726158 |