delo diplomskega seminarja
Povzetek
Korenite spremembe v zračnem transportu v ZDA so se pričele po sprejetju Zakona o deregulaciji zračnega transporta. Zakon je omogočil lažje vstopanje novih družb v panogo, gibljivost cen in prosto odločanje družb o uvajanju novih prog ali njihovi opustitvi.
V Evropi je liberalizacija potekala v treh fazah. Prvi paket smernic (1988) je vzpostavil mehanizem za postopno liberalizacijo, vplival pa je na večjo fleksibilnost glede oblikovanja cen. Drugi paket je uvedel relativno liberalen način potrjevanja tarif (dvojno neodobravanje), sprejet je bil razširjen obseg pete svobode, izbira prog pa je postala bolj liberalna. Sprejem tretjega paketa smernic (1993) je letalskim prevoznikom omogočila prosto konkurenco na odprtem notranjem trgu EU (omogočanje kabotaže).
Deregulacija zračnega transporta je v veliki meri vplivala na oblikovanje strateških letalskih zvez. Ena glavnih prednosti povezovanja v strateške zveze z vidika letalskih prevoznikov je v povezovanju linij, glavni učinek pa v zagotavljanju boljše storitve potnikom. Na letalskem trgu so se oblikovale tri globalne strateške zveze (STAR, SkyTeam in Oneworld).
Strateška zveza Star je prva in največja globalna letalska zveza, ustanovljena leta 1997. Vstop v zvezo zahteva doseganje najvišjih standardov storitev, varnosti in tehnične infrastrukture v letalski industriji. V zvezo je včlanjenih 28 letalskih družb, ki povezujejo 1328 letališč v 195 državah in letno prepeljejo več kot 727 milijonov potnikov (Star Alliance, 2013).
Cilj, ki mu članice letalske zveze Star sledijo je omogočanje tekočega in brezskrbnega potovanja. Konkurenčnost zveze Star je lahko v prihodnje dodatno okrepljena s poudarkom na kakovosti. Skupna velikost trga (vseh članic) in njen močan program zvestobe skupaj s kakovostnimi storitvami ustvarijo prepričljivo ponudbo stranki, katere na globalni ravni ni sposoben doseči nihče od konkurentov. V zvezi verjamejo, da je to pravi recept za zagotovitev povečanja konkurenčne moči strateške letalske zveze v vedno bolj zahtevnem poslovnem okolju.
Ključne besede
zračni transport;letalski promet;transport;deregulacija;liberalizacija;sporazumi;
Podatki
| Jezik: |
Slovenski jezik |
| Leto izida: |
2013 |
| Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
| Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
| Založnik: |
[S. Verčko] |
| UDK: |
656.7 |
| COBISS: |
11584796
|
| Št. ogledov: |
949 |
| Št. prenosov: |
85 |
| Ocena: |
0 (0 glasov) |
| Metapodatki: |
|
Ostali podatki
| Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
| Sekundarni naslov: |
Global strategic alliances in air transport |
| Sekundarni povzetek: |
Radical changes in US air transport began with the passing of the Airline Deregulation Act. The Act enabled easier entry into air transport markets, free pricing and companies making their own decisions about the routes used (i.e., setting new routes or their termination). In the European Union, liberalization of the air transport in three stages took place, with three packages of guidelines. The first package (1988) established a mechanism for progressive liberalization, while inducing greater flexibility in pricing. The second package introduced relatively liberal certification of tariffs (double disapproval), a wider range of the fifth air freedom and a more liberal choice of routes. The third package (1993) enabled free airline competition in the European single market.
Deregulation and liberalization of air transport have influenced the formation and development of airline alliances. One of the main alliance-related advantages, from the carrier’s perspective, is in connecting routes to one big network; the main effect is in providing the best service for customers. In the airline market, three global alliances were formed (i.e., Star, SkyTeam and Oneworld).
Star Alliance, founded in 1997, is the first and largest global airline association. In order to become members, all airlines must comply with the highest customer service standards, security and technical infrastructure. The Alliance has 28 member airlines, connecting 1,328 airports in 195 countries and annually carrying more than 727 million passengers (Star Alliance, 2013). The main goal of the Star Alliance is to provide smooth and carefree travel experience for passengers. The entire air market of the Alliance and frequent flyer mileage programs of its airlines with high-quality services create compelling customer offers, which, on a global scale cannot be achieved by any of its competitors. Star Alliance believes that this is the right recipe to ensure an increase in competitive power in an increasingly demanding business environment. In the future, the competitiveness of the Alliance can be further enhanced with a bigger focus on quality of service. |
| Sekundarne ključne besede: |
Air transport;air agreements;deregulation;liberalization;global alliance;Star Alliance; |
| URN: |
URN:SI:UM: |
| Vrsta dela (COBISS): |
Delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga |
| Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak. |
| Strani: |
52 str. |
| ID: |
8726285 |