magistrsko delo Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov
Urška Stojanov (Avtor), Gozdana Miglič (Mentor)

Povzetek

V magistrski nalogi smo raziskovali delovne izkušnje tistih iskalcev prve zaposlitve, ki še nikoli niso bili zaposleni in so se prijavili na Zavod za zaposlovanje (v nadaljevanju Zavod), na Uradu za delo Kranj, v časovnem obdobju od marca leta 2012 do marca leta 2013. V prvem delu je prikazan teoretični del naloge, kjer smo opisali delovanje Zavoda na splošno s področja prijave v evidenco, zaposlovanja, njegovo vlogo pri pripravi iskalca zaposlitve pri iskanju zaposlitve in samostojnemu vodenju kariere. Nadaljevali smo s predstavitvijo kompetenc iskalcev prve zaposlitve ter na kakšen način iščejo zaposlitev. Na koncu teoretičnega dela pa je predstavljena strategija dela z iskalci prve zaposlitve, ki je bila razvita prav zaradi čimprejšnje aktivacije vstopa mladih na trg delovne sile. Empirični del obsega raziskavo delovnih izkušenj iskalcev prve zaposlitve, kjer smo za zbiranje podatkov uporabili obrazec Zaposlitveni načrt. Namen raziskave je bil proučiti obseg delovnih izkušenj, ki jih imajo iskalci prve zaposlitve, na katerih stopnjah izobrazbe in na katerih področjih iščejo zaposlitev. Podatke smo analizirali s statističnimi metodami, s pomočjo programa SPSS. Testi hipotez so pokazali, da višja kot je pridobljena stopnja končane izobrazbe iskalcev prve zaposlitve, več delovnih izkušenj imajo. Prav tako smo potrdili hipotezi, da sta obseg delovnih izkušenj in starost iskalcev prve zaposlitve povezani ter da imajo iskalci prve zaposlitve z nedokončano izobrazbo več delovnih izkušenj kot tisti, ki imajo končano izobrazbo. Prav tako lahko trdimo, da se je za statistično pomembno izkazala razlika, da ima več iskalcev prve zaposlitve delovne izkušnje na stopnji njihove izobrazbe kot na drugih stopnjah izobrazbe in tudi razlika, da ima več iskalcev prve zaposlitve delovne izkušnje v svojem poklicu kot izven njega. Potrdili smo tudi hipotezo, da statistično pomembno več iskalcev prve zaposlitve išče zaposlitev v svojem poklicu kot izven njega. Nismo pa potrditi hipoteze, da ima vsaj 50 % iskalcev prve zaposlitve z nedokončano izobrazbo delovne izkušnje na delovnih mestih, ki zahtevajo takšno izobrazbo. Tudi hipotezo, v kateri smo trdili, da se stopnja izobrazbe iskalcev prve zaposlitve, ki iščejo zaposlitev v tujini, statistično pomembno razlikuje od stopnje izobrazbe iskalcev prve zaposlitve, ki zaposlitve v tujini ne iščejo, smo zavrnili. Zadnjo hipotezo, kjer smo ugotavljali, ali sta obseg vseh delovnih izkušenj in doba njihovega izobraževanja povezani, smo potrdili. Na osnovi ugotovljenih podatkov smo podali predloge za pridobitev delovnih izkušenj in za izboljšavo možnosti za zaposlitev iskalcev prve zaposlitve.

Ključne besede

iskalci prve zaposlitve;zaposlitev;delovne izkušnje;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede
Založnik: [U. Stojanov]
UDK: 331.105
COBISS: 7225107 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2144
Št. prenosov: 239
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: WORK EXPERIENCES OF THE FIRST JOB SEEKERS
Sekundarni povzetek: The present Master’s Thesis examines the work experience of those first-time job seekers who have never been employed and have registered with the Employment Service of Slovenia (hereinafter: the ESS) at the Kranj Labour Office in the period between March 2012 and March 2013. The first section of the Thesis focuses on theory, providing a general description of the ESS’s operations, namely the registration process, labour recruitment, the ESS’s role in preparing the job seeker for the search of employment and independent career management. This is followed by an overview of the first time job seekers’ competences and their manner of looking for employment. The theory section concludes with a presentation of strategies for working with first-time job seekers, which has been developed precisely with the aim of facilitating the earliest possible activation of young people in the labour market. The empirical part features a study of first-time job seekers’ work experience, where data was gathered using the Employment Plan Formulary. Data was analysed using statistical methods built into SPSS software. Tests of the hypotheses have shown that the higher the level of education, the more work experience the first-time job seeker will possess. Also confirmed have been the hypotheses that the amount of work experience and the age of first-time job seekers are correlated, and that first-time job seekers who failed to complete their studies for the related level of education had more work experience than those who completed the course. Likewise, it has been shown statistically significant that more first-time job seekers have work experience corresponding to their level of education rather than other levels of education, as well as that more first-time job seekers have work experience within their profession than in other fields. The results have also confirmed the hypothesis of the statistical significance of more first-time job seekers looking for employment within their area of professional expertise than outside it. On the other hand, the hypothesis claiming that at least 50% first-time job seekers with uncompleted levels of education have work experience at posts requiring such qualifications, have not been confirmed. Also refuted was the hypothesis according to which the level of education of first-time job seekers looking for employment abroad is statistically significantly different from the level of education of first-time job seekers not searching for work abroad. The final hypothesis examining in correlation between the scope of all work experience and the length of the education period, has been confirmed. Based on information thus obtained, we were able to make suggestions helping first-time job seekers gather work experience and improve their employment opportunities.
Sekundarne ključne besede: first-time job seekers;employment;work experience;Employment Service of Slovenia;labour market;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. Maribor, Fak. za organizacijske vede
Strani: 89 f.
ID: 8726724
Priporočena dela:
, magistrsko delo Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov
, magistrsko delo Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov
, diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management kadrovsko-izobraževalnih sistemov
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Organizacija in management kadrovskih in izobraževalnih sistemov