diplomsko delo
Povzetek
Življenje v današnji hitro spreminjajoči se družbi od učencev zahteva hitro odzivanje. Sodobni učni načrti učitelje odvračajo od tradicionalne strukturiranosti pouka in razdrobljenosti vsebin na predmetna področja. Spodbujajo k medpredmetnemu povezovanju vsebin pri pouku. Razlog za to je medpredmetno povezovanje razdrobljenih delov učne vsebine v razumljivejšo, uporabnejšo in bolj življenjsko celoto. Naloga šole je torej zvišati nivo miselnih veščin, da bodo učenci v šoli in izven nje vedeli povezovati in uporabljati teoretično in praktično znanje iz različnih področij. Z diplomskim delom smo želeli osvetliti tematiko medpredmetnega povezovanja in njegove priljubljenosti med subjekti učnega procesa na treh izbranih pomurskih osnovnih šolah. Pri pisanju diplomskega dela smo izhajali iz teoretičnih spoznanj, ki so v delu dokazana s praktičnimi izsledki iz strokovne literature ter podkrepljena z izvedbo anket med osmošolci in njihovimi učitelji slovenščine. V teoretičnem delu so tako predstavljene vsebine, vezane na opredelitev definicij in značilnosti, na načrtovanje in izvedbo medpredmetnega povezovanja. V empiričnem delu pa so predstavljeni rezultati anket. Zanimalo nas je, kakšen je odnos učiteljev do medpredmetnega povezovanja ter kako le to vključujejo v pouk. Na nasprotni strani pa želimo dobiti odgovore učencev kot povratno informacijo o razumevanju medpredmetnega povezovanja. Tako med učitelji kakor tudi med učenci je ta oblika poučevanja zelo priljubljena, saj je pridobljeno znanje celovitejše, trajnejše in uporabnejše.
Ključne besede
diplomska dela;medpredmetno povezovanje;slovenščina;integracija;osnovne šole;učitelji;učenci;pouk;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2014 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[M. Ternar] |
UDK: |
811.163.6(043.2) |
COBISS: |
20540424
|
Št. ogledov: |
2936 |
Št. prenosov: |
592 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Interdisciplinary integration in class of Slovenian language of primary school |
Sekundarni povzetek: |
Life in today's fast-changing society requires the students to respond quickly. Modern curricula discourage teachers from traditional structure of lessons and fragmentation of content into subject areas. They encourage cross-curricular integration of content in the classroom. The reason for this is cross-curricular integration of fragmented parts of the learning content into a more comprehensible, more useful and more lifelike whole. The task of the school is therefore to increase the level of cognitive skills so that students willbe able to integrate and apply theoretical and practical knowledge in various fields at school and outside school. In the thesis, we wanted to shed light on the topic of cross-curricular integration and its popularity among subjects of the learning process in three selected region's elementary schools. Production of the thesis was based on the theoretical insights that are proven to work by practical findings from the literature and supported by polling the eighth class pupils and their teachers of Slovene language. Consequently the theoretical part presents the content related to the formulation of the definitions and characteristics, to the planning and implementation of cross-curricular integration. The results of surveys are presentedin the empirical part. We were interested in teachers' attitudes toward cross-curricular integration, and how it is integrated into lessons. On the other hand, we wanted to get answers from students as feedback on the understanding of cross-curricular integration. Both teachers and students find this form of teaching attractive because of more comprehensive, more durable and useful knowledge. |
Sekundarne ključne besede: |
cross-curricular integration;elementary school;teachers;pupils;Slovenian language.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovanske jezike in književnosti |
Strani: |
VI, [108] f. |
ID: |
8729347 |