diplomsko delo
Maja Dobrotinšek (Avtor), Albinca Pesek (Mentor)

Povzetek

Ljudska pesem je bila nepogrešljiv del vsakdanjega življenja in vez med ljudmi. Zoltan Kodály je dejal, da je glasba, ki je bila otrokom položena v zibelko, njihova prvotna glasbena dediščina. Učenci se v začetku spoznavajo in najlažje učijo preko ljudske pesmi, ki je naravna, lahka in enostavna. Besedila so preprosta in vendar zelo poučna in pomenljiva. S pravilnim pristopom in z ljubeznijo do sebe, sveta in glasbe, lahko otroke naučimo vrednot in jim s tem, kot vzgojitelji, damo najlepšo možno popotnico za življenje. Ljudska pesem se razlikuje po besedni in glasbeni plati od umetne poezije in glasbe. Poleg tega vsebuje pester spekter elementov, ki opravičujejo njeno samostojnost in so predmet raziskovanja etnomuzikologije, ne pa literarne zgodovine, etnologije in muzikologije. Značajske karakteristike posameznega naroda narekujejo način življenja, kulturo in tudi ljudsko izražanje, zato je v diplomski nalogi zajet oris najznačilnejših potez Slovencev. Ker pa je v ospredu raziskave tudi vrednota ljubezen, o tem spregovorimo v soodvisnosti z medsebojnimi odnosi tako v širšem družbenem okolju kot tudi v družini. Skupni imenovalec diplomske naloge je slovenska ljudska pesem, ki skozi vrednoto ljubezni pripomore k celostnemu razvoju posameznika tako na duhovni, čustveni, intelektualni kot tudi fizični ravni. Primeri pisnih priprav na posamezne učne ure prikazujejo, kako lahko ob uporabi slovenske ljudske pesmi razvijamo pozitivne vrednote.

Ključne besede

diplomska dela;glasbena vzgoja;slovenske ljudske pesmi;osnovne šole;vzgoja;pozitivne vrednote;ljubezen;razvoj otroka;čustveni razvoj;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Dobrotinšek]
UDK: 398.8(487.4):17.022.1(043.2)
COBISS: 20869896 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2262
Št. prenosov: 240
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: SLOVENIAN FOLK SONGS, POSITIVE VALUES AND EMOTIONAL DEVELOPMENT OF THE CHILD
Sekundarni povzetek: Folk song was an indispensable part of everyday life and the bond between people. Zoltan Kodály said that the music, placed to the children in the cradle, was their original musical heritage. Students initially get to know each other and learn easily through folk songs, which are natural, easy and simple. The lyrics are simple, but very instructive and meaningful. With the right approach and love of world and music and self-love children can learn values and thereby, as educators, we give them the nicest possible guidelines for life. Folk songs are different from artificial poetry and music by verbal and musical sides. Furthermore, they include a diverse range of elements to justify their independence and are subject of researching ethnomusicology, not literary history, ethnology and musicology. Temperament characteristics of each nation dictate the way of life, culture and folk expression, therefore this diploma paper include an outline of the most characteristic features of the Slovenes. Because the value of love is at the forefront of research, we talk about the interdependence of mutual relations in the broader social environment as well as in the family. The common denominator of the diploma paper is Slovenian folk song which through the value of love contributes to the holistic development of the individual's spiritual, emotional, intellectual as well as physical level. Examples of written preparation for individual lessons demonstrate how positive values are developed by the use of Slovenian folk songs.
Sekundarne ključne besede: musical arts;elementary school;positive values;love;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za glasbo
Strani: 99 f.
ID: 8729733
Priporočena dela:
, zbiranje, snemanje in raziskovanje slovenskih ljudskih pesmi ruske folkloristke J. E. Linjove
, ni podatka o podnaslovu