diplomsko delo
Irena Pamič (Avtor), Janez Balažic (Mentor)

Povzetek

Diplomsko delo z naslovom "Lastna podoba in njena recepcija" obravnava analizo naslikane lastne podobe (avtoportret) kot likovnega motiva in se naslanja na formalno likovni, umetnostnozgodovinski in socialnopsihološki vidik. Predstavljeni in analizirani slikarski avtoportreti zrcalijo fizične in značajske poteze umetnika, medtem ko uporaba barvne palete, način slikarske poteze, kompozicija, prostor, morfologija in ikonografija, kažejo na umetnosti slog ter odsev časa. Avtoportret je motiv, kjer sta portretiranec in portretist ena in ista oseba zato je opazovanje tega motiva zahtevnejše, saj so iztočnice za opazovanje nekoliko drugačne kakor pri portretu. Značilni pokazatelji avtoportretne podobe so: slikarsko stojalo, paleta, čopič, ogledalo in umetnikove oči, ki so posebnost takšnega motiva. V umetnostni zgodovini velja označba "avtoportretni pogled", ki je velikokrat pomagal odkriti podobe slikarjev v velikih kompozicijah, vendar se ta pogled ne more skriti niti takrat, kadar se umetnik upodobi sam na platnu. Avtoportretnemu pogledu gledalec ne more uiti, kakor tudi umetnik ni mogel uiti pred samim seboj in svojo zrcalno podobo. Avtoportret je podoba v kateri je zapisano umetnikovo življenje in ostaja živ za vedno.

Ključne besede

diplomska dela;avtoportreti;recepcija;zrcaljena podoba;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [I. Pamič]
UDK: 7.041.53(043.2)
COBISS: 21320200 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1351
Št. prenosov: 348
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: SELF-PORTRAIT AND ITS RECEPTION
Sekundarni povzetek: Diploma thesis entitled "Self-portrait and its reception" deals with the analysis of painted self-image (self-portrait) as a motif and leans on the formal art, art history and social-psychological aspect. Represented and analyzed paint self-portraits reflect artist's physical and character traits, while the usage of color palette, way of brush strokes, composition, space, morphology and iconography show the art style and reflection of time. Self-portrait is a motif, where the portrayed person and portrait painter are the same person, so the observation of this particular motif is more difficult, because the cues for observation are slightly significant than the one of the portrait. Distinctive indicators of self-portrait image are: paint stand, palette, brush, mirror and artist's eyes, which are motif's special feature. The art history labels "self- portrait glance", that has often helped to discover painters' images in the large composition. This glance cannot be hidden even when the artist depicts himself on the canvas. Self-portrait glance cannot escape to the spectator the same as the artist cannot run away from himself and his own mirror image. A self-portrait is an image, where the artist's life is written and is alive forever.
Sekundarne ključne besede: theses;self-portrait;reception;mirror image;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za likovno umetnost
Strani: 100 f.
ID: 8731401
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, diplomsko delo
, diplomsko delo
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu