diplomsko delo
Ana Nađ (Avtor), Edvard Protner (Mentor)

Povzetek

Osnovno šolstvo predstavlja prvo stopnjo izobraževanja vsega prebivalstva. V diplomskem delu smo se osredotočili na osnovnošolska sistema Slovenije in Hrvaške. Obe državi imata del skupne zgodovine, bili sta vključeni v Avstro-Ogrsko monarhijo, nato pa tudi v Kraljevino SHS oziroma Jugoslavijo. Kljub temu smo našli v šolskih sistemih mnogo razlik. Da bi lahko pojasnili stanje v šolstvu danes in zakaj prihaja do razlik med sistemoma, smo najprej preučili zgodovino šolstva. Na območju obeh omenjenih držav smo predstavili zametke šolstva in njegov razvoj vse do njune osamosvojitve. Nato smo na podlagi danes veljavnih zakonov predstavili današnja šolska sistema. Ugotavljamo, da je zelo pomembno, kam je orientiran razvoj šolskega sistema. Za Slovenijo lahko rečemo, da stremi k vzhodnoevropskim trendom razvoja šolstva in zagotavljanju ciljev evropske izobraževalne politike. Hrvaška si za to prav tako prizadeva, vendar je zaznamovana s vplivom Katoliške cerkve. Prav razmejenost cerkve in šolstva je tudi ena od pomembnih razlik v šolskih sistemih. Seveda pa je tudi na vpliv Katoliške cerkve potrebno pogledati kronološko, saj ima veliko zaslug za razvoj šolstva v obeh državah prav Katoliška cerkev.

Ključne besede

diplomska dela;razvoj šolstva;Katoliška cerkev;protestantizem;osnovnošolski sistem;Avstro-Ogrska;Kraljevina SHS;Jugoslavija;Slovenija;Hrvaška;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [A. Nađ]
UDK: 37(091)(043.2)
COBISS: 21393672 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1357
Št. prenosov: 102
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Comparison of Croatian and Slovenian elementary scholl system
Sekundarni povzetek: The primary school system represents the first level of education for the entire population. This graduation thesis focuses on the Croatian and Slovene primary school system. The two countries have shared history, as both were part of the Austro-Hungarian Empire and then of the Kingdom of Serbs, Croats and Slovenes, i.e. Yugoslavia. Nevertheless, I found numerous differences in their school systems. To explain the situation in education today and why there are differences between the systems, I first had to study the history of educational systems of the two countries. I described and presented the beginnings and development of school systems in both countries until their independence. Then I presented the present-day systems based on valid laws. I concluded that it is very important where the system is oriented to. I can say that Slovenia pursues the Western European trend of school system development and the achievement of objectives of European education policy. Croatia has the same strivings, but it is under the influence of the Catholic Church. The separation of school and church is an important difference between educational systems. The influence of the Catholic Church must be observed chronologically. The Catholic Church deserves great merit for the development of the school system.
Sekundarne ključne besede: theses;school system development;Catholic Church;Protestantism;primary school system;Austria-Hungary;Kingdom of Serbs, Croats and Slovene;Yugoslavia;Slovenia;Croatia;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko
Strani: 79 f.
ID: 8739330