(diplomsko delo)

Povzetek

Izobraževanje in usposabljanje v zdravstveni negi je trajen proces, ki vključuje izobraževanje za pridobitev licence, klinične izkušnje, specialistično in doživljenjsko izobraževanje ter izpopolnjevanje. Znanja in spretnosti psihiatrične medicinske sestre, potrebna za opravljanje dela, niso v celoti enaka tistim, ki se zahtevajo v splošni praksi zdravstvene nege. Usposabljanje in izobraževanje psihiatričnih medicinskih sester v institucionalnem varstvu spodbuja kakovost zdravstvene oskrbe za stanovalce z duševno boleznijo in izboljšuje zadovoljstvo pri delu. Če želimo, da bo delo medicinske sestre na psihiatričnem področju bolj kakovostno, je nujno potrebno nenehno strokovno izobraževanje, saj le tako lahko sledimo novim izzivom in uspehom na tem področju. Namen diplomskega dela je predstaviti izobraževanje in usposabljanje medicinskih sester na psihiatričnem področju, ter z raziskavo ugotoviti, kje in na kakšen način medicinske sestre pridobijo potrebna znanja s področja psihiatrične zdravstvene nege. Uporabili smo kvantitativno in deskriptivno metodo dela. Podatke za raziskovalni del smo zbrali s pomočjo anonimne ankete, ki smo jo sestavili na podlagi prebrane domače in tuje strokovne literature. Rezultati raziskave so pokazali, da je na slovenskem prostoru potreben podiplomski študij s področja psihiatrične zdravstvene nege. Anketirani so ob vstopu na delovno mesto potrebovali dodatna znanja iz psihiatričnega področja, saj trenutni šolski sistem ne omogoča specializacij oziroma poglabljanj znanja s področja psihiatrije. Najustreznejša metoda za pridobivanje novega znanja se anketiranim zdi metoda preučevanja problemov, praktične delavnice in skupinsko delo. Visok delež zdravstveno negovalnega osebja nima ustreznega usposabljanja na področju psihiatrične zdravstvene nege. Obstaja velika verjetnost, da brez usposabljanja na delovnem mestu in kontinuiranih izvajanj izobraževanj, nova znanja ne bodo sprejeta, razumljena in prenesena v prakso. Zato je nujno izvajanje usposabljanja in izobraževanja v psihiatričnih ustanovah in omogočiti podiplomski študij s področja psihiatrične zdravstvene nege.

Ključne besede

izobraževanje;usposabljanje;psihiatrična zdravstvena nega;medicinske sestre;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FZV - Fakulteta za zdravstvene vede
Založnik: [A. Ornik]
UDK: 614.253.5:37(043.2)
COBISS: 2106020 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1747
Št. prenosov: 258
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: EDUCATION AND TRAINING OF NURSES IN THE PSYCHIATRIC FIELD
Sekundarni povzetek: Education and training nursing care is an ongoing process that includes training for obtaining a license, clinical experience, specialistic and life-long education and training. Knowledge and skills of psychiatric nurses required to perform the work and not entirely the same as those required in general practice nursing. Training and education of psychiatric nurses in institutional care promotes quality nursing care for residents with mental illness and improves job satisfaction. If we want quality, nursing care by psychiatric nurses, it is necessary to continuous professional education, so that we can follow the new challenges and successes in this area. The purpose of the diploma is to present the education and training of nurses in the psychiatric field and with a survey to determine where and how nurses acquire the necessary knowledge in the field of psychiatric nursing. We used quantitative and descriptive method. Data for the research we collected through an anonymous survey. Survey compiled based on read domestic and foreign professional literature. The results showed that the Slovenian space required postgraduate studies in the field of psychiatric nursing. Respondents upon entering the workplace need additional knowledge from the fields of psychiatry, because the current education system does not allow specialization or deepen their knowledge in the field of psychiatry. The most appropriate method for the acquisition of new knowledge seems to be surveyed method of studying the problems, practical workshops and group work. The high proportion of nursing care staff do not have adequate training in psychiatric nursing. There is a high probability that without job training and continuous delivery of education, new skills will not be accepted, understood and implemented in practice. Therefore, it is necessary to provide training and education in psychiatric institutions and to provide post-graduate studies in psychiatric nursing.
Sekundarne ključne besede: education;training;psychiatric nursing;nurse;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za zdravstvene vede
Strani: V, 45 f., 4 f. pril.
ID: 8751800