diplomsko delo
Povzetek
Stres je tesno povezan z našim vsakdanjim življenjem in delom. Lahko bi rekli, da jima daje močan pečat. Dejstvo je, da je vsak poklic kdaj stresen in poklic učitelja razrednega pouka pri tem ni izjema. V diplomskem delu smo se tematike stresa lotili v navezavi na poklicni razvoj učitelja in umestitev šole v urbano ali ruralno okolje. V teoretičnem delu opišemo poklic učitelja in opredelimo termin stres ter predstavimo simptome, vrste in faze stresa ter kako stresne okoliščine vplivajo na poklic učitelja. Teoretični del zaključujemo s podrobnejšimi napotki, kako se s stresom soočiti in kako ga v vsakdanjem življenju uspešno obvladovati. V empiričnem delu smo ugotavljali, kakšna je pojavnost stresa pri učiteljih razrednega pouka na območju severovzhodne Slovenije. Pri tem nas je še posebej zanimalo, ali obstaja razlika v prisotnosti stresa pri učiteljih, ki poučujejo na mestnih in podeželskih šolah in pri učiteljih z različno delovno dobo. Rezultati so pokazali, da se učitelji pri svojem delu s stresom srečujejo in pri sebi opažajo zlasti telesne in čustvene simptome stresa. Obremenjujoče oziroma stresno na učitelje vplivajo vsakodnevno delo z učenci, odnosi z vodstvom šole, s sodelavci in s starši učencev. Pri tem nismo opazili bistvenih razlik glede na delovno dobo učiteljev in glede na to, kakšen status ima šola, na kateri ti učitelji poučujejo. Ugotovili smo, da učitelji stres dokaj uspešno obvladujejo z različni strategijami, pri tem še posebej izstopajo učitelji, ki so zaposleni v urbanih okoljih.
Ključne besede
razredni pouk;psihologija;učitelji;stres;profesionalni razvoj;mesta;podeželje;stresogene situacije;obvladovanje stresa;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2009 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[J. Pulko] |
UDK: |
159.9(043.2) |
COBISS: |
16932616
|
Št. ogledov: |
3652 |
Št. prenosov: |
619 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
STRESS AND PROFESSIONAL DEVELOPMENT OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS |
Sekundarni povzetek: |
Stress is an integrated part of our lives and work, it even modifies them. The fact is that every work can be stressful from time to time and the work of primary school teacher is no exception. In the diploma paper we tackle stress in teachers' professional development in either urban or rural environment. In the theoretical part we describe teacher's profession and define the term stress with its symptoms, types, phases and effects of stress situations on teacher's work. We make a conclusion of this part by giving detailed instructions for facing stress and managing it daily. In the empirical part we establish the occurrence of stress with primary school teachers in north-eastern Slovenia. We focus on possible deviations in stress occurrence caused by different school environments and length of working period. The results show that teachers face stress at their work places and notice its physical and psychological symptoms. Mentioned stress factors are everyday work with pupils and relations with school authorities, colleagues and parents. However, there are no significant deviations noted caused to working period and school environment. We also discovered that teachers are well equipped with stress managing strategies, especially the ones from urban environment. |
Sekundarne ključne besede: |
Primary school teacher;professional development;urban environment – rural environment;stress;stress symptoms;stress situations;stress management.; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk |
Strani: |
121 f., [6] f. pril. |
Ključne besede (UDK): |
philosophy;psychology;filozofija;psihologija;psychology;psihologija; |
ID: |
8761574 |