delo diplomskega seminarja
Povzetek
V diplomskem seminarju na podlagi teoretičnih znanj obravnavam vlogo etičnega kodeksa v poslovanju, ki ga skušam predstaviti tudi na primerih. Dokazati želim, da je etično poslovanje podjetij tisti konkurenčni faktor, ki lahko zagotovi podjetju dolgoročno uspešen obstanek na trgu poslovanja. Vendar pa se zavedam, da je etično poslovanje težko doseči, saj obstajajo v praksi mnogi konflikti in etične dileme. Podjetje je lahko navzven le toliko etično, kot so etični menedžerji oziroma vodilni ljudje podjetja. Ti vodilni ljudje ne sprejemajo samo rutinskih odločitev znotraj in zunaj podjetja. Prav zaradi zapletenosti procesa odločanja so se razvili koncepti etike in na podlagi tega tudi sodila za odločanje. Kljub številnim zapisanim teorijam in konceptom ne morem trditi, katero vsesplošno pravilo bi morali upoštevati v določenem primeru, saj je za vsak posamezen primer treba poiskati optimalno rešitev. Za podjetje so uspešne le tiste rešitve, ki zadovoljijo kar najširši krog interesov vseh udeležencev, kar pa ima za posledico dolgoročen in uspešen razvoj podjetja.
Diplomski seminar je sestavljen iz treh poglavij. In sicer prvo poglavje opredeljuje pojme, kot so etika, morala, poslovna etika. V drugem poglavju obravnavamo poslovno etiko podjetja, ki jo sestavljajo etični relativizem, etične dileme podjetja, etično odločanje v menedžmentu, sodila poslovne etike in družbena odgovornost podjetja. Zadnje poglavje temelji na vlogi etičnih kodeksov v poslovanju, podkrepljeno z obravnavo domačega in tujega podjetja.
Ključne besede
etika;poslovna etika;morala;kodeksi;poslovanje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2010 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
Založnik: |
[G. Danijel] |
UDK: |
174 |
COBISS: |
10537756
|
Št. ogledov: |
2333 |
Št. prenosov: |
355 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
ǂThe ǂrole of ethical code in business |
Sekundarni povzetek: |
In graduate seminar I discuss the business code of ethics on the basis of theoretical knowledge, which I tried to present on cases. I want to prove that ethical code is a competitive factor that can ensure a long-term successful existence in the business market.
I am aware that code of ethics is difficult to achieve because of many conflicts and ethical dilemmas in practical work. Outwards a company can be ethical regarding to the business code of managers or leading business people.
Leading business people do not only make routine decisions inside or outside the company.
Because of the entanglement of the decision making process concepts of business ethics are formed and according to that also deciding criteria.
In spite of all written theories and concepts it is not possible to decide which universal rule should be considered in definite case, because for every particular case an optimal solution should be find.
Only solutions that please a wide range of interests are effective for the company which results long-term and successful growth of company.
Graduate seminar is composed out of three chapters. First chapter defines terms as ethics, moral and business ethics. Second chapter defines business ethics of a company composed out of ethical relativism, ethical dilemmas of a company, ethical decision making in management, criteria of business ethics and public responsibility of a company. Last chapter basis on the role of ethical codes in operation emphasised with example of domestic and foreign company treatment. |
Sekundarne ključne besede: |
ethics;ethical code;ethics;morality;business ethics; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Delo diplomskega seminarja/zaključno seminarsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak. |
Strani: |
55 str. |
Ključne besede (UDK): |
philosophy;psychology;filozofija;psihologija;moral philosophy;ethics;practical philosophy;moralna filozofija;etika;praktična filozofija; |
ID: |
8761806 |