magistrsko delo
Povzetek
Življenje današnjega časa nam komaj še dopušča, da si vzamemo čas za sprostitev in zabavo. Prinaša vedno nove izzive, ter obremenitve. Vse več je konfliktnih situacij, zato moramo najti mejo oziroma ohraniti ravnovesje med delom in sprostitvijo.
Konflikti se pojavljajo, kadar imamo ljudje nasprotujoča prepričanja, vrednote, cilje in interese. Konflikti so prisotni v vsakem odnosu in se jim je zelo težko izogniti. Do konfliktov pa pride, kadar se z nekom ne strinjamo, ne moremo sprejeti njihovih prepričanj, vrednot in rešitev.
Vedno več konfliktnih situacij vpliva na to, da ljudje ne delujejo več optimalno, kar se kaže tudi v uspešnosti. Kadar nastopijo konflikti, moramo skupno sodelovati pri oblikovanju skupnih rešitev. In takšne rešitve pripeljejo do nekega skupnega cilja. Dokler pa pri konfliktu ne najdemo skupne rešitve in vztraja vsak pri svojem pogledu, tako dolgo tudi ne bomo našli rešitve konflikta. Najpomembnejše pri obvladovanju konfliktov je, da se njihovega obvladovanja lotimo takoj. Sicer je morda mamljivo pomisliti, da se bodo težave rešile kar same od sebe, vendar pa se to le redkokdaj zgodi, po navado se položaj še poslabša. Dokler bodo ljudje imeli svoja mnenja oziroma poglede na določene stvari, tako dolgo bodo prisotni tudi konflikti. Pomembno pa je tudi, kako se bomo lotili obvladovanja konfliktov. Če bomo tolerantni, če bomo sprejemali mnenja drugih ljudi in njihov pogled na določeno stvar, bomo konflikte tudi obvladovali in konfliktov bo tudi manj. Sposobnost obvladovanja konfliktov pa zagotavlja dolgoročen uspeh.
Še le, ko bomo problem zaznali, ga bomo s skupnimi močmi lahko tudi rešili, s tem pa omogočili, da se bomo na delovnem mestu dobro počutili in bomo vse naloge dobro opravljali, kar ne bo prineslo zadovoljstva samo posamezniku, ampak celotni organizaciji.
Ključne besede
organizacija;management;vzgoja;izobraževanje;zavodi;konflikti;strokovni delavci;zadovoljstvo;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2012 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
Založnik: |
[R. Hedžet] |
UDK: |
005.334.2:37 |
COBISS: |
10967580
|
Št. ogledov: |
2187 |
Št. prenosov: |
225 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Conflict management at educational institution |
Sekundarni povzetek: |
Life today hardly allows us to take time for relaxation and entertainment. This always brings new challenges and pressures. Because of increasing conflict situations, we have to find the limit to mantain, a balance between work and relaxation.
When people have conflicting goals, values and interests, conflicts arise. Conflicts are inevitable and are present in all relationships. If we disagree with other people, we can not accept their beliefs, values and solutions.
People no longer work optimal, which is also reflected in the performance. When conflicts arise, we must participate in joint development of common solutions. And these solutions leds to, a common goal. But as long as the solution of conflict is not found and people insists in their view, so long we can not find a solution of conflict. Most important in managing conflict is to tackle their control immediately. Otherwise it may be tempting to think that this problem will solve by themselves, but this rarely happens, usually is the situation worse. As long as people have their opinions and views on certain things, so long will conflict be present. It is also important how we deal with conflict management. If we will be tolerant, accept other peoples opinions and their perceptions of a certain things, we will also manage the conflicts and it will be less conflicts. Ability to manage conflict and ensure long – term success.
Only when we noticed, a problem, we can solved them and be enable to feel good in the workplace and so our duties can be well performed and this bring satisfaction not only to the individual but the entire organization. |
Sekundarne ključne besede: |
organization;educational institution;causes of conflicts at educational institution;the consequences of conflict;conflict management;conflict resolution;professionals;managers;satisfaction; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak. |
Strani: |
56 str., 6 str. pril. |
Ključne besede (UDK): |
science and knowledge;organization;computer science;information;documentation;librarianship;institutions;publications;znanost in znanje;organizacije;informacije;dokumentacija;bibliotekarstvo;institucije;publikacije;prolegomena;fundamentals of knowledge and culture;propaedeutics;prolegomena;splošne osnove znanosti in kulture;management;menedžment;management activities;menedžerske dejavnosti;management conditions;factors;pogoji menedžmenta;dejavniki;social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk; |
ID: |
8762108 |