magistrsko delo
Nataša Žgajner (Avtor), Mateja Pšunder (Mentor)

Povzetek

Magistrsko delo se nanaša na stališča osnovnošolskih učiteljev do šolske in vrstniške mediacije. Z raziskavo smo želeli ugotoviti, kakšna je seznanjenost učiteljev z mediacijo, kakšne prednosti vidijo v njej ter njihova osebna mnenja o uspešnosti mediacije na šolah, kjer poučujejo. Zanimalo nas je, ali pri tem obstajajo statistično pomembne razlike glede na čas izvajanja mediacije na šolah, status učiteljev (učitelj - učitelj mediator) in glede na stopnjo, na kateri pretežno poučujejo. V raziskavi, ki temelji na priložnostnem neslučajnostnem vzorcu, je sodelovalo 129 učiteljev iz desetih šol iz štajerske regije, kjer izvajajo mediacijo. Podatke smo zbrali s pomočjo spletnega anketnega vprašalnika. Rezultati so pokazali, da učitelji mediatorji proces izvajajo občasno, ko je to potrebno. V večini so učitelji s šolsko mediacijo dobro seznanjeni in menijo, da je le-ta zelo pomemben del delovanja vsake šole. Raziskava je pokazala tudi, da učitelji kot najprimernejše kandidate za vrstniške mediatorje navajajo moralno odgovorne učence. Niso pa najbolj prepričani, ali so vrstniki res boljši mediatorji - iz vidika razumevanja težav sovrstnikov. Ugotovili smo, da po mnenjih učiteljev izvajanje vrstniške mediacije nima vpliva na uspešnost šolske mediacije.

Ključne besede

učitelji;konflikti;vzgoja;šolska mediacija;vrstniška mediacija;magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
Založnik: [N. Žgajner]
UDK: 316.644:37.011.3-051:37.015.3(043.2)
COBISS: 21514504 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1151
Št. prenosov: 188
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: VIEWS OF PRIMARY SCHOOL TEACHERS ON SCHOOL AND PEER MEDIATION
Sekundarni povzetek: This Master's thesis deals with the views of primary school teachers on school and peer mediation. The study shows, how familiar teachers are with mediation, which are advantages they see in it and what are their personal opinions on the effectiveness of mediation in schools where they teach. The research was based on a non-probability, convenience sample of 129 teachers from ten schools in the Štajerska region, where they implement mediation. The data were collected with a web questionnaire. The results showed that teachers mediators perform mediation occasionally, when necessary. Mostly, teachers are well acquainted with school mediation and agree that it is a very important part of every school. The study also showed that in teachers' opinion, the most suitable candidates for peer mediators are morally responsible students. However, in terms of better understanding of their peers' problems, respondents are not certain whether students are really better mediators than teachers. They believe that active implementation of the former does not influence the success of the latter.
Sekundarne ključne besede: teachers;conflicts;school mediation;peer mediation;master theses;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko
Strani: VI, 129 f.
ID: 8772521