zaključno delo
Povzetek
Učenje tujih jezikov je pomembno, saj spodbuja intelektualno rast učencev , ozavešča učence o lastni kulturni identiteti ter jezikovni in kulturni raznolikosti družbe. Nemščina je v evropskem prostoru pomemben jezik in jo srečujemo na številnih področjih vsakdanjega življenja. Z znanjem nemščine posameznik postaja bolj razgledan in uspešen. V slovenskih šolah se nemščine uči le majhno število učencev in dijakov, med njimi pa so tudi slepi in slabovidni. Prav zato obstaja zelo malo učnih pripomočkov za poučevanje nemščine za slepe in slabovidne. Če želimo, da bo inkluzivno učno okolje čim uspešnejše, morajo v njem delovati ustrezno usposobljeni strokovnjaki, ki bodo uporabljali posebne tiflodidaktične učne pripomočke. Zato je namen magistrskega dela izdelati specialne učne pripomočke za pouk nemščine, ki bodo uporabni za starostno raznoliko skupino slepih in slabovidnih učencev. Zastavljeni cilji magistrskega dela so proučiti pristope pri poučevanju slepih in slabovidnih učencev, njihove posebne vzgojno-izobraževalne potrebe, njihov način usvajanja znanja ter inkluzivno vlogo učitelja v procesu poučevanja tujega jezika, izdelati specialne učne pripomočke za pouk nemščine za slepe in slabovidne učence, preveriti ustreznost in uporabnost izdelanih specialnih učnih pripomočkov za pouk nemščine za slepe in slabovidne učence ter ugotoviti nadaljnjo praktično uporabnost in preveriti možnosti izboljšav predstavljenih specialnih učnih pripomočkov. V prvem delu magistrskega dela so podatki združeni na podlagi proučevanja in študija literature v deskriptivni metodi. V drugem delu pa sta izdelava in uporaba učnih pripomočkov preverjeni s kvalitativnim metodološkim pristopom.
Ključne besede
tuji jezik;pouk nemščine;slepi učenci;slabovidni učenci;inkluzija;specialni učni pripomočki;tiflodidaktični učni pripomočki;magistrska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2015 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[K. Hrenko Podergajs |
UDK: |
37.091.6:811.112.2-056.262(043.2) |
COBISS: |
21569800
|
Št. ogledov: |
1759 |
Št. prenosov: |
295 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
TEACHING AIDS FOR TEACHING GERMAN TO BLIND AND VISUALLY IMPAIRED STUDENTS |
Sekundarni povzetek: |
Learning foreign languages is important because it encourages pupils% intellectual growth, makes them aware about their own cultural identity as well as linguistic and cultural diversity of society. German is an important language in Europe and it is encountered in several areas of our everyday life. Knowing German helps you gain worldliness and successfulness. In Slovenian schools not many pupils learn German but among them there are also a few blind and partially sighted ones. For this reason there are only few teaching aids for learning German to blind and partially sighted pupils. If we want the inclusive learning environment to be as successful as possible, well qualified professionals need to use special tiflodidactic teaching aids. The main purpose of this master%s degree thesis is to make special learning (teaching) aids to use at German lessons with different age groups of blind and partially blind pupils. The objectives of the thesis are the following: to study the approaches for teaching the blind and the partially blind, their special educational needs, their way of knowledge acquisition and the inclusive role of a teacher in the process of teaching a foreign language; to make special learning (teaching) aids for German lessons for blind and partially blind pupils, check the suitability and usefulness of the manufactured special aids and to establish their practical usability as well as to check the possibilities for improvement of presented special learning aids. The first part of the thesis consists of information based on the literature using the descriptive method. The second part contains the production and the use of teaching aids which are verified by qualitative methodological approach. |
Sekundarne ključne besede: |
foreign language;German lessons;blind pupils;partially sighted pupils;inclusion;special teaching aids;tiflodidactic teaching aids;master theses; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za temeljne pedagoške predmete |
Strani: |
142 f., [23] f. pril. |
ID: |
8772830 |