magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu smo se osredotočili na raziskovanje učbeniških gradiv za jezikovni pouk slovenščine v 9. razredu osnovne šole. Osredotočili smo se na gradiva založb Mladinska knjiga in Rokus Klett, katerih učbeniška gradiva so v slovenskem šolskem prostoru najbolj razširjena. V raziskavo smo vključili samostojni delovni zvezek Slovenščina 9 in učbenik ter delovni zvezek Slovenščina 9 založbe Mladinska knjiga ter samostojni delovni zvezek Od glasov do knjižnih svetov 9, samostojni delovni zvezek Slovenščina za vsak dan 9 in učbenik ter delovni zvezek Slovenščina za vsak dan 9 založbe Rokus Klett. Najprej smo naredili širši pregled učbeniških gradiv, nato pa smo se v nadaljevanju osredotočili na vizualno podobo učbeniških gradiv, vsebino, ki jo učbeniška gradiva obravnavajo, in naloge. Znotraj tega smo raziskovali različna področja, pri vsebini smo se osredotočili na skladnost z učnim načrtom, na zgradbo poglavja in predstavitev vsebine učencem. V sklopu nalog pa smo raziskovali število nalog, stopnjo nalog po Bloomovi taksonomiji in predstavili tipične naloge v posameznih učbeniških gradivih. Na podlagi vseh raziskanih kategorij smo ob koncu analize učbeniška gradiva primerjali med seboj. Izkazalo se je, da je vizualna podoba vseh učbeniških gradiv ustrezna, z izjemo delovnega zvezka Slovenščina 9, ki je pripravljen z manj ustreznimi barvami. Vsebino najbolj natančno predstavljajo učbeniška gradiva založbe Mladinska knjiga, predvsem samostojni delovni zvezek Slovenščina 9, najmanj natančno pa samostojni delovni zvezek in učbenik Slovenščina za vsak dan 9. Vsa učbeniška gradiva vsebujejo podobne tipe nalog, ki so značilne za obravnavo posamezne učne vsebine, pri določevanju taksonomske stopnje nalogam pa se je izkazalo, da razmerje med nalogami ni v skladu s priporočili Državnega izpitnega centra za pripravo preverjanj znanja.
Ključne besede
učbeniška gradiva;pouk slovenščine;vizualna podoba gradiv;učne vsebine;učni načrti;naloge;Bloomova taksonomija;magistrska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2015 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[K. Ulaga] |
UDK: |
37.091.64:811.163.6(043.2) |
COBISS: |
21620232
|
Št. ogledov: |
1934 |
Št. prenosov: |
306 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Review, analysis and comparison of textbooks used in Slovenian language classes in the 9th grade of elementary school |
Sekundarni povzetek: |
The master's thesis examines the Slovene language textbooks used in the ninth grade of Slovene elementary schools. The focus lies on the textbooks and workbooks published by Mladinska knjiga and Rokus Klett, on the grounds that they are the most widely used ones. A self-contained workbook Slovenščina 9, a texbook and a workbook Slovenščina 9 published by Mladinska knjiga, a self-contained workbook Od glasov do knjižnih svetov 9, a self-contained workbook Slovenščina za vsak dan 9, a texbook and a workbook Slovenščina za vsak dan 9 published by Rokus Klett were incorporated into the study. Initially, a review of the textbooks and workbooks was made. Further, the study focused on the examination of three categories of the selected material - the visual design, the content and the task-based activities. Different aspects were examined within each of the three categories. Regarding the content, the conformity of the particular material with the curriculum (aims), the structure of units and the presentation of the subject matter were examined. Regarding the activities, their number and their correlation to the Bloom's taxonomy levels were examined. In addition, typical activities of the particular material were presented. Based on the findings regarding the examined aspects, the selected textbooks and workbooks were compared. The findings suggest that the visual design of the selected textbooks and workbooks is appropriate; with the exception of less appropriate colours used in the workbook Slovenščina 9. The subject matter is presented in great detail in the materials published by Mladinska knjiga, a self-contained workbook Slovenščina 9 in particular. On the other hand, there is a textbook Slovenščina za vsak dan 9 and a workbook Slovenščina za vsak dan 9 that are less detailed in their presentation of the subject matter. Similar types of activities, specific for teaching/learning a particular subject matter, occur in all the textbooks and workbooks. The study establishes that the correlation between the activities of certain taxonomy level is not in accordance with the recommendation guidelines for the assessment of knowledge issued by the Slovene National Examinations Centre. |
Sekundarne ključne besede: |
textbooks;Slovene language classes;visual design of textbooks;learning content;curriculum;activities;Bloom's taxonomy;master theses; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovanske jezike in književnosti |
Strani: |
VIII, 144 f. |
ID: |
8888453 |