diplomsko delo
Tjaša Matičič (Avtor), Bojan Golli (Mentor), Gregor Bavdek (Komentor)

Povzetek

V diplomskem delu je gibanje membrane zvočnika predstavljeno kot dušeno vsiljeno nihanje. Opisan je poskus, s katerim lahko določimo lastno frekvenco zvočnega sistema. Pokažemo tudi, da se lastna frekvenca zvočnega sistema spremeni, če zvočnik zapremo v vakuumsko ali v helijevo komoro. Ugotovimo, da poleg zvočne membrane niha tudi nekaj tako imenovanega ujetega okoliškega plina in iz meritev ocenimo koliko. Membrano zvočnika obravnavamo tudi kot bat, ki povzroča tlačne razlike. Zvočnik vpnemo v ploščo in pokažemo, da je izkoristek vpetega zvočnika večji od nevpetega.

Ključne besede

impedanca zvočne tuljave;izkoristek zvočnika;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [T. Matičič]
UDK: 53:621.395.623.7(043.2)
COBISS: 10725961 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1189
Št. prenosov: 220
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Oscillation of speaker cone
Sekundarni povzetek: In the diploma thesis I describe the loudspeaker cone as a dumped forced oscilator and present an experiment in which the natural frequency of the loudspeaker system is measured. I show, that the resonant frequency changes if loudspeaker operates in helium atmosphere or vacuum, because of the air or helium load mass. I measure and estimate the mass of the load air and helium. The cone is also represented as a piston, which causes a pressure difference. I attach loudspeaker to a panel and show that this way the loudspeaker efficiency improves.
Sekundarne ključne besede: physics;fizika;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. Ljubljana, Pedagoška fak., Matematika in fizika
Strani: 34 str.
ID: 9055793
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, diplomska naloga visokega strokovnega študijskega programa
, ni podatka o podnaslovu