študija primera Kekec
Gašper Ogorelec (Avtor), Milena Blažič (Mentor)

Povzetek

V diplomskem delu sem se osredotočil na prepletenost literature in filma ter medsebojno primerjal povesti o Kekcu slovenskega mladinskega pisatelja Josipa Vandota ter njihovo adaptacijo na filmsko platno. Uvodni del sem namenil kratki predstavitvi zgodovine filmske umetnosti na slovenskem ter slovenskemu filmu. Opredelil sem pojem mladinskega filma kot žanr in njegovo stanje ter status pri nas, ob tem pa izpostavil nekaj najbolj odmevnih domačih mladinskih celovečercev, ki so nastali na osnovi literarnih predlog in njihovih režiserjev. V nadaljevanju predstavim pisatelja Josipa Vandota in se v jedru diplomskega dela osredotočim na njegove zgodbe o Kekcu (snov, motiv, literarni čas, dogajanje in prostor), po katerih je bila posneta trilogija s Kekcem v naslovni vlogi (Kekec nad samotnim breznom, 1924, Kekec na volčji sledi, 1922). Omenjene literarne predloge primerjam s filmskimi upodobitvami (Kekec, 1951, Srečno, Kekec!, 1963 ter Kekčeve ukane, 1968) režiserja Jožeta Galeta in izpostavim njihove skupne značilnosti, podobnosti in razlike ter na primerih prikažem, da so si filmski ustvarjalci v primeru Kekca vzeli kar precej ustvarjalne svobode, vseeno pa uspeli posneti všečne, povsem korektne in predvsem brezčasne celovečerce z mladinsko tematiko s Kekcem v glavni vlogi.

Ključne besede

mladinski in otroški film;filmska adaptacija;literarna predloga;Kekec;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [G. Ogorelec]
UDK: 82-93:791(043.2)
COBISS: 10729545 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1038
Št. prenosov: 106
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Youth literature and transformation into film – case study Kekec
Sekundarni povzetek: In the following thesis l concentrate on the interpenetration of literature and film. As a result, Josip Vandot's stories of Kekec and its adaptation into film are compared. In the introductory part, history of Film Arts in Slovenia and Slovenian Film are presented. Also,the concept of Youth Literature as a genre and its status in our Country are defined. Further on, I highlight the high profile feature Youth Films, which are based on Literary Sources. Later on, a Slovenian Youth writer Josip Vandot is presented. I focus on Vandot's themes, contents, style, motives, literary actions, time and space in his stories of Kekec (Kekec nad samotnim breznom, 1924, Kekec na volčji sledi, 1922), based on which a trilogy with Kekec as a main character was filmed. The previously mentioned literary sources are compared to film depictions (Kekec, 1951, Srečno, Kekec!, 1963 ter Kekčeve ukane, 1968), directed by Jože Gale. I highlight the common features, as well as the similarities and differences of the above. Also, it is shown that the film creators took quite an amount of creative freedom when transforming stories into film. Nonetheless, they managed to produce likeable, quite correct Feature Youth Films with Kekec as the main character.
Sekundarne ključne besede: children's and youth literature;film;mladinska književnost;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. Ljubljana, Pedagoška fak., Razredni pouk
Strani: V, 59 str.
ID: 9055959
Priporočena dela:
, študija primera Kekec
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu
, ni podatka o podnaslovu