magistrsko delo
Peter Zobec (Avtor), Zoran Ren (Mentor), Matej Borovinšek (Komentor)

Povzetek

Magistrska naloga podaja postopek konstruiranja prototipnega vzmetenja manjšega osebnega vozila, s poudarkom na uporabi metode SIMP, za namene topološke optimizacije, katere cilj je zmanjšati maso sestavnih komponent. S pomočjo strokovne literature in kinematične analize je bil najprej določen žični model vzmetenja. Sledil je izračun vzmetnih konstant vzmeti in stabilizatorja ter koeficienta dušenja dušilca. Izračun obremenitev na posamezne podsisteme vzmetenja sestoji iz analize mas z izračunom težišča celotnega vozila ter predpisa posameznih obremenitvenih primerov, ki se delijo na maksimalne statične in dinamične. Izbrani so bili standardni elementi vzmetenja, ki služijo kot robna geometrija namensko izdelanemu premniku ter spodnji in zgornji kontrolni roki. Po določitvi preliminarne oblike komponent je sledila topološka optimizacija, z namenom manjšanja mase, njeni rezultati pa so bili upoštevani pri modeliranju končne oblike komponent. Konstruiranje vzmetenja se je zaključilo z numerično analizo, kjer so bile analizirane maksimalne napetosti in pomiki. Rezultat naloge je prototipna konstrukcija vzmetenja, ki jo je možno izdelati, v naslednjih fazah testiranja celotnega vozila pa tudi ovrednotiti.

Ključne besede

avtomobil;vzmetenje;topološka optimizacija;SIMP;kinematika vzmetenja;ODSEV 15;magistrske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FS - Fakulteta za strojništvo
Založnik: [P. Zobec]
UDK: 629.3.027.2(043.2)
COBISS: 19283990 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1199
Št. prenosov: 167
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Design of suspension for ODSEV 15 automobile
Sekundarni povzetek: Master thesis presents the process of suspension design for a small personal vehicle. We focus on using the SIMP method for the purpose of topology optimization, with end goal of reducing the mass of suspension components. By using specialized literature and results gained with kinematic analysis we first build our suspension design wire frame. We proceed with the calculation of spring and anti-roll bars coefficients and damping rations. The first part of load calculation is the analysis of components masses and centers of gravity. Second part consists of prescription of static and dynamic load cases. Than we proceed with the selection of commercially available parts that represent the boundary geometry for our special built components: spindle, upper and lower control arm. After modeling the initial design of our components we proceed with the application of topological optimization which results are applied in the construction of our final models. We conclude the design process with stress-strain analysis. The end result of this thesis is a feasible prototype suspension design that will be validated in the vehicle testing phase.
Sekundarne ključne besede: automobile;suspension;topology optimization;SIMP;suspension kinematics;ODSEV 15;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo
Strani: VIII, 69 f.
ID: 9059151