primer evropske identitete
Hajdeja Iglič (Avtor)

Povzetek

Članek obravnava dejavnike oblikovanja kolektivne identitete na primeru evropske identitete. Pri opredelitvi možnih dejavnikov, ki vplivajo na kolektivno identifikacijo, izhajamo iz socioloških teorij kolektivno posedovanega védenja, ultimativne skupnosti in ugnezdenih identitet. Poseben poudarek med dejavniki kolektivne identitete je namenjen socialnemu kapitalu. S socialnim kapitalom razumemo vključenost ljudi v družbena in politična omrežja, ki nastajajo v soseskah, prostovoljnih organizacijah, na delovnem mestu in ob različnih oblikah politične mobilizacije skozi politične stranke, gibanja in neformalno politično komunikacijo. Osrednja hipoteza, ki jo preverjamo v zvezi z vplivom socialnega kapitala, je, da socialni kapital ne vpliva samo na lokalne, ampak tudi na oddaljene kolektivne identitete, kot je evropska identiteta, in s tem posredno na podporo projektu evropske integracije. V empiričnem delu študije uporabljamo podatke iz podatkovne baze CID - Citizenship, Involvement, Democracy. Rezultati analize kažejo na hkraten pomen družbenih in političnih procesov na oblikovanje evropske identitete, pri čemer so prvi ključni predvsem za določanje moči kolektivne identifikacije na splošno, drugi pa za izbor objekta identifikacije.

Ključne besede

Evropska identiteta;Identifikacija;Socialni kapital (Sociologija);Javnopolitična omrežja;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
Založnik: Fakulteta za sociologijo, politične vede in novinarstvo v Ljubljani
UDK: 316.7:316.454.3(4EU)
COBISS: 32801117 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Matična publikacija: Teorija in praksa
Št. ogledov: 1081
Št. prenosov: 333
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni povzetek: The article discusses the social sources of collective identification. The main goal is to assess the relevance of three different sociological theories of collective identification, namely the theory of collectively possessed knowledge (Shils, 1991), the theory of nested identities (Calhoun, 1994) and the theory of ultimate community (Deutsch, 1966), for understanding the contemporary processes of European identity formation. In accordance with different theoretical frameworks, the empirical analysis of sources of European identification include the variables of social capital as measures of social integration, institutional trust and mobilisation through political networks, and cognitive competence. The results of the study confirm the importance of social networks for the strength of collective identification, and the role of political mobilisation through political parties, movements and discussion networks for selective identification with either immediate or distant collectivities. Cognitive competence theory does not seem to play a role in explaining the variations in the strength of European identification.
Sekundarne ključne besede: European identity;Identification;Social capital (Sociology);Policy networks;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 374-390, 511
Letnik: ǂLetn. ǂ51
Zvezek: ǂšt. ǂ2/3
Čas izdaje: mar.-jun. 2014
ID: 9095152