Povzetek

Technological development enables many benefits and improvements with regard to the educational process. This paper discusses the development of remote laboratory architecture for web-based programming and control of a passenger lift located at the Faculty of Mechanical Engineering, University of Maribor (UM FME). A dedicated web page provides users with the opportunity to learn how to programme and control a programmable logic controller (PLC) from remote sites. Remote-controlled experiments involving additional visual support have similar learning effects compared to practical work in a laboratory, the difference being that students acquire additional technological knowledge in the latter. This paper presents, among other things, the details regarding the development of the respective laboratory for remote control of lift operation. In conclusion, the article critically examines the advantages and disadvantages of the here presented remote-controlled laboratory.

Ključne besede

remote controlled laboratory;passenger lift;laboratory experimentation;mechanical engineering;undergraduate study;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
UDK: 621.398:004:378.147
COBISS: 16862230 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-4431
Matična publikacija: Revija za elementarno izobraževanje
Št. ogledov: 828
Št. prenosov: 79
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Oddaljeni laboratorij kot moderna oblika izobraževanja strojništva
Sekundarni povzetek: Tehnološki razvoj v izobraževalnem procesu omogoča veliko prednosti in izboljšav. Prispevek predstavlja razvoj in delovanje daljinsko vodenega laboratorija za krmiljenje, programiranje in nadzor osebnega dvigala kot učnega laboratorija na Fakulteti za strojništvo Univerze v Mariboru. Spletna stran za oddaljeni dostop do laboratorija študentom omogoča učenje programiranja logičnega krmilnika in krmiljenje dvigala. Daljinsko vodeni eksperimenti z dodano vizualno podporo zagotavljajo primerljive učne dosežke kot praktične vaje v laboratoriju, študenti pa pridobijo še dodatna tehnološka znanja. V prispevku so predstavljene tudi podrobnosti razvoja in vzpostavitve laboratorija za daljinsko upravljanje dvigala. Zaključek ponuja kritično diskusijo o prednostih in slabostih predstavljenega laboratorija.
Sekundarne ključne besede: oddaljeni laboratoriji;osebno dvigalo;laboratorijsko delo;digitalizacija;strojništvo;visokošolski študij;dodiplomski študij;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 27-42
Letnik: ǂLetn. ǂ6
Zvezek: ǂšt. ǂ1
Čas izdaje: apr. 2013
ID: 9098379