diplomsko delo
Dejan Žmavc (Avtor), Igor Pesek (Mentor)

Povzetek

Danes si več ne predstavljamo življenja brez interneta in prav spletne strani so tiste, katere obiskujemo vsak dan. Včasih je bilo izdelovanje zahtevnih spletnih strani težavno, ampak v sedanjosti ob poplavi različnih CMS, LMS itd. temu ni več tako. Sistemi za upravljanje vsebin (angl. Content Management Systems) so aplikacije, ki omogočajo postavitev dinamičnega spletnega mesta. Osnovna ideja in osnovna prednost teh sistemov je poenostavitev postopkov za izdelavo in vzdrževanje spletnih strani. Uporabnikom omogočajo, da se izognejo programiranju in urejanju kode HTML, hkrati pa nudijo kompleksne rešitve za dodajanje, posodabljanje, strukturiranje, povezovanje, arhiviranje, iskanje in komuniciranje spletnih vsebin. Eden izmed teh je ravno odprtokoden sistem Joomla!, ki je zelo popularen pri nas in v svetu. Šli smo skozi vse različice Joomle, zato smo v diplomskem delu podrobneje predstavili in opisali zadnje različice, njihove razlike, prednosti itd. V Sloveniji obstaja tudi t.i. Slovenska Joomla skupnost, ki je bila včasih pod okriljem Slovenskega izobraževalnega omrežja (SIO) in v tesni povezavi z zavodom Arnes. Predstavljeno je tudi njihovo poslanstvo na področju slovenskega izobraževalnega sistema in e-šolstva. Veliko osnovnih šol, srednjih šol, gimnazij, fakultet ter univerz se poslužuje sistema Joomla, zato smo podrobneje predstavili sam sistem, zgodovino, razvoj ter na primeru predstavili kako se ga namesti. Nato smo ponazorili prve osnovne korake po namestitvi, kako se sistem upravlja ter na kaj je potrebno paziti. Raziskali smo tudi kako se vzpostavi %most% med Joomlo ter sistemom Moodle. Ob koncu smo poiskali še nekaj šolskih spletnih portalov, ki uporabljajo Joomlo ter opravili njihovo analizo. Kriterije za ocenjevanje in analizo smo razvrstili v devet kategorij ter na njihovi podlagi analizirali izbrane portale. Navedli smo tudi primere dobre prakse, značilnosti dobrih spletnih strani ter priporočila za šolske spletne strani. V sklepu diplome smo ponazorili ugotovitve, rezultate ter prihodnost omenjenega sistema.

Ključne besede

diplomska dela;internet;sistemi za upravljanje vsebin;CMS;Joomla;dinamična spletna stran;odprtokodna programska oprema;razširitve;izobraževanje;Moodle;analiza izobraževalnih spletnih portalov;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FNM - Fakulteta za naravoslovje in matematiko
Založnik: [D. Žmavc]
UDK: 004.774.6CMS(043.2)
COBISS: 22047240 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2012
Št. prenosov: 218
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: CMS Joomla! in education
Sekundarni povzetek: Today it is virtually impossible to imagine a life without the internet and an integral part of our daily routine involves browsing websites. Historically, building websites was a difficult task, but this has changed over time thanks to the myriad different Content Management Systems (CMS), Learning Management Systems (LMS) etc. CMS are software applications for setting up a dynamic website. The underlying idea and main advantage of these systems is that they simplify the procedures for building and maintaining websites. They enable users to forgo programming and HTML code editing, all the while providing complex solutions for adding, updating, structuring, linking, archiving, searching and communicating web contents. One such system is the open-source Joomla! which is highly popular in Slovenia and around the world. We went through all releases of Joomla and so this graduation thesis also includes a detailed review of the latest release of the system, its differences and advantages etc. There is also a Slovenian Joomla Community that used to be operated by the Slovenian Education Network (Slovensko izobraževalno omrežje - SIO) and was closely connected to the Academic and Research Network of Slovenia (ARNES). Furthermore, we introduce their mission with regard to the Slovenian education system and e-education. Seeing as many primary, secondary and grammar schools, faculties and universities use Joomla, we will describe in detail the system, its history, development, and follow up with an installation example. Next, we will outline the basic steps after the installation, how to manage the system and what to watch out for. We also delve into how to build a "bridge" between Joomla and Moodle. In the final part of the thesis we list some school web portals using Joomla that were subject to analysis. The assessment and analysis criteria were split up in nine categories which were used as the basis for analysing the selected portals. We list some best practices, features of good websites and provide recommendations for school websites. The conclusion of the paper sums up the findings, results and the future of the system.
Sekundarne ključne besede: theses;Content Management Systems;CMS;Joomla;internet;dynamic website;open source software;extensions;education;Moodle;analysis of educational web portals;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za naravoslovje in matematiko, Oddelek za matematiko in računalništvo
Strani: X, 180 str.
ID: 9123247
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Organizacija in management informacijskih sistemov
, diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacija in management informacijskih sistemov
, diplomsko delo univerzitetnega študija Organizacijska informatika