magistrsko delo
Mirko Malešič (Avtor), Samo Bobek (Mentor)

Povzetek

Vse več organizacij spoznava, da je v današnjem času pravilna, pregledna in pravočasna informacija ter znanje o notranjih in zunanjih dejavnikih poslovanja ključnega pomena. Takšen dostop do informacij omogoča poslovno obveščanje, ki je običajno sestavljeno iz podatkovnega skladišča z ETL procesom in programsko opremo (platformo) za izvajanje poizvedb, analiz, pregleda in tudi napovedi poslovanja. Pri tem slovensko sodstvo ni nobena izjema in se je zaradi zmanjševanja sodnih zaostankov, boljšega kadrovskega pregleda nad poslovanjem ter izpolnjevanja drugih zakonskih zahtev po izdelavi raznih statističnih poročil, odločilo za uvedbo podatkovnega skladišča in poslovnega obveščanja. Zrelost na področju poslovnega obveščanja v organizaciji se ugotavlja na podlagi zrelostnega modela, kjer se na podlagi uvrstitve v ustrezno hierarhično stopnjo ugotavlja stanje na področju poslovnega obveščanja. Na podlagi petih največkrat omenjenih modelov zrelosti (CMM, AMR, Gartner, HP, TDWI) smo razvili lasten stopenjski zrelostni model za ugotavljanje zrelosti poslovnega obveščanja v slovenskem sodstvu. Da bi lahko razvili svoj sistem zrelosti se je bilo potrebno seznaniti z evolucijo, zgradbo, gradniki in značilnostmi poslovnega obveščanja, ter z njegovimi vplivi ter koristmi za organizacijo s poudarkom na Kimball-ovem modelu uvedbe poslovnega obveščanja. Prav tako pa je bilo potrebno opraviti analizo in sintezo največkrat uporabljenih petih modelov zrelosti. Na podlagi razvitega stopenjskega modela zrelosti s petimi stopnjami in petimi dimenzijami, smo razvili tudi vprašalnik za ugotavljanje tehnične stopnje zrelosti in vprašalnik za ugotavljanje platformske stopnje zrelosti poslovnega obveščanja v slovenskem sodstvu. Oba vprašalnika sta služila kot osnova za kvalitativno raziskavo primera tehnične in platformske zrelosti v slovenskem sodstvu. Poleg tega smo predpostavili, da bi poslovno obveščanje v realnem času še dodatno pripomoglo k večji kakovosti poslovnega obveščanja v slovenskem sodstvu, to je k še hitrejši odpravi zaostankov. Pri tem se je večina udeležencev raziskave sicer strinjala s trditvijo, da bi pohitrili pridobivanje informacij iz platforme poslovnega obveščanja, vendar obstoječi sistem zaradi narave pravnih postopkov zadošča, uvajanje pa bilo tudi povezano z precejšnimi dodatnimi stroški. Torej ta teza ni potrjena. Raziskava pa je v nadaljevanju potrdila tezo, da se poslovno obveščanje v slovenskem sodstvu nahaja na tretji, to je optimalni, stopnji tehnične zrelosti stopenjskega modela. Prav tako pa je potrdila, da se poslovno obveščanje v slovenskem sodstvu nahaja na tretji, to je na optimalni platformski stopnji poslovnega obveščanja v slovenskem sodstvu.

Ključne besede

poslovne informacije;poslovno obveščanje;poslovna inteligenca;sodstvo;zrelostni model;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
Založnik: [M. Malešič]
UDK: 659.23(043.2)
COBISS: 12290332 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1066
Št. prenosov: 84
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Maturity level of business intelligence in Slovenian judiciary
Sekundarni povzetek: In today's time more and more organizations recognize that correct, transparent, timely information and knowledge about the internal and external factors of business are crucial. This access to information allows business intelligence, which is usually composed of a data warehouse by ETL processes and software (platform) to run queries, analysis, review and forecast of operations. The Slovenian judiciary is no exception and, as of reducing the court backlog, better human resource review of the business operations and fulfilling other legal requirements for creating of various statistical reports, was decided to introduce data warehouse and business intelligence. Maturity in the field of business intelligence in an organization is determined by the capabilitiy maturity model, which is based on the classification in the appropriate hierarchical level and describes the situation in the field of business intelligence . On the basis of the five most frequently mentioned maturity models (CMM, AMR, Gartner, HP, TDWI), we developed our own stage maturity model for determining the maturity of business intelligence in the Slovenian judiciary . In order to develop own maturity system it has been made aware of the evolution , structure, components and characteristics of business intelligence and its impacts and benefits to the organization with a focus on Kimball's model of introducing business intelligence. Also, it was necessary to carry out an analysis and a synthesis of the most used five capabilitiy maturity models. Based on the developed staged maturity model of five levels and five dimensions, we have developed a questionnaire to determine the level of technical maturity and a questionnaire to determine the level of the platform maturity of business intelligence in the Slovenian judiciary. Both questionnaires served as the basis for qualitative case study of technical and platform maturity in the Slovenian judiciary. In addition, we have assumed that business intelligence in real-time will further contribute to improving the quality of business intelligence in the Slovenian judiciary, ie to the faster elimination of the court backlog. In doing so, the majority of study participants otherwise agreed with the statement that this will speed up the extraction of information from business intelligence platform, but the current system due to the nature of the legal proceedings is sufficient and such deployment would be also associated with considerable additional costs. So this thesis has not been confirmed. In the proceedings survey confirmed the thesis that business intelligence in the Slovenian judiciary is on the third , ie optimal, level of technical maturity of staged model. It is also confirmed that the business intelligence in the Slovenian judiciary is on the third , ie the optimal level of business intelligence in the Slovenian judiciary.
Sekundarne ključne besede: ETL process;data warehouse;business intelligence;maturity model;maturity level;Slovenian judiciary.;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak.
Strani: III, 69 str., 3 str. pril.
ID: 9123343