diplomsko delo
Povzetek
V diplomskem delu opisujemo bullying ali vrstniško nasilje v srednji šoli. Nasilje med vrstniki se lahko zgodi v vsaki šoli, na poti v šolo in iz nje. Ko govorimo o vrstniškem nasilju, so vanj lahko vključeni posamezniki ali pa skupine mladostnikov, ki se pojavljajo kot žrtve, nasilneži ali opazovalci. Vso to nasilje, ki ga povzročajo, pri mladostnikih pušča pečat, ki vpliva na oblikovanje kasnejše samopodobe in osebni razvoj posameznika.
V literaturi zasledimo različne oblike vrstniškega nasilja v srednjih šolah, ki se na grobo deli na psihično oziroma verbalno nasilje, fizično nasilje in spolno nasilje. Med nasilje pa ne štejemo tistih dejanj, kjer sta obe osebi prostovoljno vstopili v ta odnos.
Poleg različnih oblik, pa so pomembni tudi številni dejavniki, ki vplivajo na pojav vrstniškega nasilja. Tako so si vsi avtorji enotni glede naslednjih dejavnikov: družina, vrstniki, šola in mediji. Družina je tisti dejavnik, ki bistveno vpliva na razvoj otrokove osebnosti in mu pokaže kaj je prav in kaj narobe. Ta mu mora dajati kar se da najboljši zgled, hkrati pa tudi šola, ki postane otrokov drugi dom.
Organi pregona in druge institucije se srečujejo s primeri nasilja, zato je potrebna ureditev na področju zakonodaje in uvedba različnih ukrepov, ki se uvajajo na srednjih in drugih šolah. Iz mnogih izkušenj in zgodb, ki jih lahko preberemo ali slišimo o nasilju med vrstniki, je potrebno poudariti, da nasilje ni dopustno in zanj ni ustreznega opravičila. Otrokom je potrebno ustvariti varno okolje, še posebej med vrstniki, ki postanejo zelo pomembni skozi njihovo odraščanje.
Ključne besede
bullying;vrstniško nasilje;mladostnik;nasilnež;žrtev nasilja;ukrepi za preprečevanje nasilja;oblike vrstniškega nasilja;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PF - Pravna fakulteta |
Založnik: |
[Š. Gričnik] |
UDK: |
364.6(043.2) |
COBISS: |
5087531
|
Št. ogledov: |
1361 |
Št. prenosov: |
161 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
BULLYING IN HIGH SCHOOL |
Sekundarni povzetek: |
This diploma thesis describes bullying in high school. Bullying can happen in every school, on the way to the school and on the way home from school. In high school bullying there are included individuals or teenager groups, appearing as victims, bullies or observers. All this violence is leaving marks, which affects the formation of self-esteem and personal development of the individual.
In the literature we found different forms of high school bullying, which is divided into psychological or verbal abuse, physical and sexual violence, but it is not considered to be acts of violence if two persons have voluntarily entered into this relationship.
In addition to various forms, there are also numerous important factors that influence high school bullying. All of the literature authors agree on the following facts: family, peers, school and the media. The factor which significantly affects the development of children’s personality and to know what is right and what is wrong is the family. Family must be the one that gives him the best example as possible, but also the school, that becomes a second home for the child.
Law enforcements and other institutions are faced with cases of violence, so it is necessary to take actions in the field of legislation and the introductions of various actions in high schools and other schools. From the many experiences and stories that can be read or heard about violence among the peers it is necessary to point out that violence is not allowed and that it is not an adequate excuse. It is important, that we create a safe environment for children, especially in their relationship with other peers. |
Sekundarne ključne besede: |
bullying;teenager;bully;measures to prevent violence;victim of bullying; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pravna fak. |
Strani: |
41 str. |
ID: |
9132378 |