diplomsko delo
Povzetek
V diplomskem delu z naslovom Stres na delovnem mestu vzgojitelja smo v teoretičnem delu zbrali podatke o pozitivnem in negativnem stresu. Spregovorili smo o obvladovanju stresa ter o stresu na delovnem mestu vzgojitelja. Osredotočili smo se na to, kakšen način prepoznamo stres in na kakšne načine ga lahko odpravimo. Dotaknili smo se tudi vprašanja kdaj prihaja do izčrpanosti telesa zaradi stresnih situacij, opredelili smo dejavnike stresa in načine, s katerimi se vzgojitelji spoprijemajo z negativnim stresom. V empiričnem delu so predstavljeni podatki raziskave, s katero smo ugotavljali ali negativen stres vzgojitelja vpliva na njegovo delo v oddelku in ali je vsak vzgojitelj vsaj enkrat doživel stresno situacijo na delovnem mestu. Obdelani so bili podatki, pridobljeni iz anketnega vprašalnika, ki je bil namenjen vzgojiteljem predšolskih otrok v OŠ Lenart - enota vrtec. V raziskovalnem vzorcu je sodelovalo 34 vzgojiteljev. Anketa je bila izvedena v mesecu decembru 2015. V tem delu so bile z deskriptivno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja preverjene in ovrednotene zastavljene hipoteze. Iz rezultatov anketnega vprašalnika je razvidno, da je vsak vzgojitelj na delovnem mestu vsaj enkrat doživel stresno situacijo. Prav tako pogoste stresne situacije vzgojitelje privedejo do izčrpanosti in posledično do izgorevanja. Rezultati kažejo, da stres vzgojitelja ne vpliva na njegovo delo v oddelku.
Ključne besede
vzgojitelji;stres;načini obvladovanja stresa;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[V. Štraus] |
UDK: |
373.2:331.442(043.2) |
COBISS: |
22242824
|
Št. ogledov: |
1149 |
Št. prenosov: |
342 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
STRESS IN PRESCHOOL TEACHER WORKPLACE |
Sekundarni povzetek: |
In the theoretical part of the diploma paper entitled Stress in preschool teacher workplace we have gathered information about the positive and the negative stress, stress management and stress in preschool teacher workplace. We have focused on stress detection techniques and manners of eliminating stress. We have also researched when stressful situation lead to physical exhaustion and how preschool teachers deal with it. The empirical part presents results of a study carried out in order to determine whether negative stress of a preschool teacher influences his work in the kindergarten and whether the preschool teacher has experienced at least one stressful situation in the work place. Results have been obtained from a questionnaire intended for preschool teachers of Primary School Lenart - Kindergarten Unit. 34 preschool teachers have taken part in the research that has been carried out in December 2015. The set hypotheses have been verified and evaluated with descriptive method of empirical pedagogical research. Results obtained from the questionnaires clearly show that every preschool teacher has experienced at least one stressful situation in the work place. Frequent stressful situations also lead to exhaustion and subsequently to burnout. But results show that stress of a preschool teacher does not influence his work. |
Sekundarne ključne besede: |
preschool teachers;stress;stress management;theses; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za predšolsko vzgojo |
Strani: |
60 f., [3] f. pril. |
ID: |
9137615 |