magistrsko delo
Povzetek
Občani vsake občine želijo imeti ustrezne pogoje za življenje. Za nekatere so ti pogoji minimalni, nekateri občani pa imajo postavljene višje standarde za življenje. Občina oz. lokalna skupnost, kot osnovna enota razvoja na lokalnem nivoju, skuša zadovoljiti čim širši krog občanov kar se tiče njihovih potreb. Vendar je potrebno ugotoviti, da so občine omejene s svojimi sredstvi, zato so nekateri občani nezadovoljni s standardi, ki jih zagotavlja lokalna skupnost. Občine so najprej zavezane k izpolnjevanju zakonskih obveznosti, ki pa se v večini primerov ne poznajo v izgrajeni infrastrukturi, ki jo občani najprej opazijo.
Zato je pomembno, da občinska uprava z županom na čelu v vsaki občini dobro pozna realne potrebe na terenu in ne samo želje občanov. Za zadovoljevanje vseh potreb so potrebna finančna sredstva, finančna sredstva pa so omejena.
Izgradnja infrastrukture v lokalnem okolju torej ni samoumevna, ampak je za realizacijo infrastrukturnih projektov s strani občinske uprave potrebno vložiti kar precej napora.
Po navadi se pri realizaciji projektov zatakne pri manjkajočih finančnih sredstvih. Občina ima polega lastnih virov na voljo še vire iz naslova zadolževanja, vendar to ni najbolj zaželen ukrep. Najbolj optimalna rešitev je, da se za izvedbo infrastrukturnih projektov pridobijo ustrezna sofinancerska sredstva.
S pridobitvijo prepotrebnih sofinancerskih sredstev je realizacija infrastrukturnih projektov hitrejša in s tem tudi kakovost življenja občanov boljša. Potrebe občin pri izvedbi teh projektov so večje, kot pa je njihova finančna zmožnost in zato je pridobitev takšnih virov skoraj nujna.
Ključen namen naloge je pokazati način za pridobitev ustreznih sofinancerskih sredstev, s poudarkom na evropskih sredstvih za regionalni razvoj. Kot praktičen primer je prikazano koriščenje teh sredstev v Občini Slovenska Bistrica.
Občina Slovenska Bistrica je sredstva za regionalni razvoj v obdobju 2007 – 2013 uspešno koristila, za kar pa se je morala tudi zadolžiti. S tem smo potrdili eno izmed postavljenih hipotez.
Ključno vprašanje je, kaj sledi občinam v obdobju 2014 – 2020 glede sofinanciranja infrastrukturnih projektov. Te realnosti se občine žal že zavedajo, saj je dejstvo takšno, da je za občine do leta 2020 žal na voljo le peščica evropskih sredstev.
Ključne besede
občine;financiranje;sofinanciranje;regionalni razvoj;evropski skladi;projekti;infrastruktura;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta |
Založnik: |
B. Žnidar |
UDK: |
336.1:332(043.2) |
COBISS: |
12644892
|
Št. ogledov: |
974 |
Št. prenosov: |
147 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Co-financing of municipal infrastructure projects with EU funds with emphasis on funds for regional development |
Sekundarni povzetek: |
Local residents of each municipality wishes to have appropriate living conditions. For some local residents these conditions are minimal, some of them have set higher standard for life. Municipality ( local community) as the basic unit of development at the local level tries to meet the widest possible range of needs of local residents.
However it should be noted that municipalities are limited by its own resources, that is why some local residents are dissatisfied with the standard provided by the local community.
Municipalities are first committed to the fulfilment of their legal obligation although in most cases this does not reflect in built infrastructure which is first noticed by local residents.
It is therefore important that the municipal administration with the mayor on the head of municipality, knows the real needs on the ground, not only the wishes of local residents.
To meet the needs, financial resources are necessary, but financial resources are limited.
Building of infrastructure in the local community therefore is not self-evident. For the realization of infrastructure projects the municipal administration need to invest great efforts.
In the realization of the projects the problem is in missing financial resources.
The municipality has besides its own resources also available resources from indebtedness but this is not the most desirable action.
The most optimal solution is that for the implementation of infrastructure projects adequate co-funding resources are obtained.
By acquiring the much needed co-funding resources the realization of infrastructure projects runs faster and the quality of life of local residents is better.
The needs of the municipalities in the implementation of these projects are greater than their financial capacity and therefore the acquisition of such resources is almost indispensable.
A key objective of the Masters thesis is to show the way how to obtain the relevant
co-funding resources with an emphasis on European Funds for Regional Development.
Using of these funds in the municipality of Slovenska Bistrica is shown as a practical example.
The municipality of Slovenska Bistrica successfully used funds for regional development in the period 2007-2013 for which it had to become indebted. This was confirmed by one of the hypotheses.
The key question is what follows for the municipalities in the period 2014-2020 regarding of co-funding of infrastructure projects. Reality is that only handful of European funds will be available for municipalities until 2020. |
Sekundarne ključne besede: |
financig of municipality;co-fundig resources;the development of regions;European funds;the realization of the projects; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fak. |
Strani: |
VI, 75 f. |
ID: |
9139952 |