diplomsko delo
Povzetek
Diplomsko delo Kompetence svetovalnih delavcev v vzgoji in izobraževanju je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo na podlagi literature predstavili šolsko svetovalno službo, njene naloge in področja delovanja v osnovni šoli. Predstavili smo tudi vlogo svetovalnega delavca. V drugi polovici teoretičnega dela smo preučili kompetence. Predstavili smo različne teorije in opredelitve kompetenc po ravneh, ki zajemajo ključne, splošne in specifične. V empiričnem delu je predstavljena raziskava, ki smo jo izvedli med svetovalnimi delavci na osnovnih šolah v Pomurju. Z anketnimi vprašalniki smo želeli ugotoviti, kako so razvite kompetence svetovalnih delavcev ter proučiti različne dejavnike, ki k razvoju le-teh prispevajo in nanje vplivajo. Pri tem smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Z rezultati anketnih vprašalnikov smo pokazali, kako svetovalni delavci dejansko ocenjujejo svoje kompetence za delo v vzgoji in izobraževanju. Ugotovili smo, da svetovalni delavci svoje kompetence ocenjujejo relativno dobro. Znotraj nekaterih kompetenc je še prostor za izboljšanje, a najbolj pomembno je, da se svetovalni delavci tega zavedajo. Za najbolj učinkovita so se pokazala področja poznavanja zakonodaje in timsko delo ter povezovanje z drugimi ustanovami ali društvi. Najslabše pa je bila ocenjena sposobnost načrtovanja in upravljanja s časom ter vrednotenje lastnega dela.
Ključne besede
svetovanje;šolska svetovalna služba;svetovalni delavec;kompetence;ključne kompetence;splošne kompetence;specifične kompetence;diplomska dela;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[R. Fartelj] |
UDK: |
37.015.3:37.011.3-051(043.2) |
COBISS: |
22286344
|
Št. ogledov: |
1613 |
Št. prenosov: |
295 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
School counsellor competencies in education |
Sekundarni povzetek: |
The diploma work entitled School Counsellor Competencies in Education consists of theoretical and empirical part. Based on the literature, the theoretical part presents school counselling service, and its tasks and areas of activity in elementary school. We also presented a role of a school counsellor. In the second half of the theoretical part we examined competencies. We have presented different theories and definitions of competences at levels that cover key, general and specific. In the empirical part there is a survey presented which was carried out among counsellors in elementary schools in Pomurje region. By using questionnaires, we tried to find out how developed school counsellors' competencies are, and study various factors that influence and contribute to the development of competences. We used a descriptive and causal-non-experimental method of pedagogic research. We discovered that school counsellors rate their competencies relatively good. Within certain competencies there is still room for improvement, but most important is that counsellors are aware of this fact. The most effective showed to be areas of knowing the laws and teamwork and also collaboration with other institutions or associations. The most poorly rated was the capacity for planning and time management, and evaluation of their work. |
Sekundarne ključne besede: |
counselling;school counselling service;council worker;competencies;key competencies;general competencies;specific competencies;theses; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za pedagogiko |
Strani: |
50 f. |
ID: |
9140520 |