Povzetek

This paper aims to shed light on the level of social acceptance among students with learning disabilities (LD4 ) in various secondary school vocational programs in comparison with their peers without disabilities. Our findings are based on an empirical study that comprised 417 students, 5 of whom 85 were students with LD. Based on sociometric analyses of all participating classes, we determined that students with LD were less integrated into the classroom in comparison to their peers without LD. The results of the sociometric analysis show statistically significant differences in the sociometric position between students with LD and students without LD. While students with LD were most frequently perceived as rejected, students without LD were seen as popular or average. In addition, students with LD see themselves as less socially self-efficient compared to their peers. The results of our study mostly refer to boys, because the sample comprised 359 boys and 58 girls. We believe that pro-inclusion teachers with appropriately developed strategies for strengthening students' social skills, as well as positive attitudes and sufficient knowledge about the special needs of students can have a significant impact on the social acceptance of students with special needs in the classroom community.

Ključne besede

students with learning disabilities;social integration;social self-efficacy;sociometric status;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FF - Filozofska fakulteta
UDK: 316.6
COBISS: 21468680 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-9719
Matična publikacija: CEPS journal
Št. ogledov: 2162
Št. prenosov: 151
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Socialna sprejetost dijakov s primanjkljaji na posameznih področjih učenja (PPPU)
Sekundarni povzetek: V prispevku želimo osvetliti socialno sprejetost dijakov s primanjkljaji na posameznih področjih učenja (v nadaljevanju: PPPU) v različnih programih srednjega poklicnega izobraževanja v primerjavi z njihovimi sošolci brez posebnih potreb. Naše ugotovitve izvirajo iz empirične raziskave, v katero smo vključili 417 dijakov, od tega 85 s PPPU. Ugotavljamo, da so dijaki s PPPU slabše integrirani v oddelčne skupnosti kot njihovi sošolci brez posebnih potreb, kar smo izmerili prek sociometričnih analiz vseh sodelujočih oddelkov. Rezultati sociometrične analize namreč kažejo na statistično značilne razlike v sociometričnih položajih dijakov s PPPU in njihovih sošolcev. Medtem ko so dijaki s PPPU največkrat opredeljeni kot zavrnjeni, so dijaki brez posebnih potreb največkrat opredeljeni kot priljubljeni ali povprečni. Ob tem pa dijaki s PPPU sebi pripisujejo tudi slabšo oceno socialne samoučinkovitosti v primerjavi s sošolci. Rezultati naše raziskave se nanašajo predvsem na fante, saj je v raziskavi sodelovalo 359 fantov in 58 deklet. Menimo, da lahko učitelji, ki so naklonjeni inkluziji in imajo ustrezno razvite strategije za krepitev socialnih veščin dijakov, pozitivna stališča ter dovolj znanj, povezanih s posebnimi potrebami učencev, pomembno vplivajo na socialno sprejetost mladostnikov s posebnimi potrebami v oddelčni skupnosti.
Sekundarne ključne besede: socialna psihologija;socialna integracija;dijaki SPPPU;socialna samoučinkovitost;sociometrični status;ne zaključna dela;Socialna psihologija;Dijaki;Učne težave;Socializacija;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 177-194
Letnik: ǂVol. ǂ5
Zvezek: ǂno. ǂ2
Čas izdaje: 2015
ID: 9142101