Tomaž Zupančič (Avtor), Branka Čagran (Avtor), Matjaž Mulej (Avtor)

Povzetek

This article presents preschool teachers’ and assistant teachers’ opinions on the importance of selected fields of educational work in kindergartens. The article first highlights the importance of activities expressing artistic creativity within modern curriculums. Then, it presents an empirical study that examines the preschool teachers’ and assistant teachers’ opinions on the importance of the educational fields, art genres, and visual arts fields. In research hypotheses, we presumed that preschool teachers find individual educational fields, individual art genres, and individual visual arts activities to be of different importance; consequently, education in kindergarten does not achieve the requisite holism. The study is based on the descriptive and causal-non-experimental method. We have determined that the greatest importance is attributed to movement and language, followed by nature, society, art and mathematics. Within art genres, the greatest importance is attributed to visual arts and music and the least to audio-visual activities. Within visual arts, drawing and painting are considered to be the most important and sculpting the least. These findings can support future studies and deliberation on the possible effects on practice in terms of requisitely holistically planned preschool education.

Ključne besede

curriculum;preschool education;preschool teachers;visual arts activities;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM EPF - Ekonomsko-poslovna fakulteta
UDK: 37.016:373.2
COBISS: 21841672 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1855-9719
Matična publikacija: CEPS journal
Št. ogledov: 1180
Št. prenosov: 168
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Vrednotenje pomembnosti kurikularnih področij dejavnosti, umetnostnih zvrsti in likovnih področij med predšolskimi pedagoškimi delavci
Sekundarni povzetek: Prispevek predstavlja mnenja predšolskih pedagoških delavk (vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic) o pomembnosti posameznih področij vzgojnega dela v vrtcu. Najprej osvetlimo pomembnost izrazno ustvarjalnih dejavnosti znotraj sodobnih kurikulumov. V nadaljevanju pred- stavimo empirično raziskavo, ki zajema mnenja vzgojiteljic in pomočnic vzgojiteljic o pomembnosti vzgojnih področij, umetnostnih zvrsti in likovnih področij. V raziskovalnih hipotezah smo predvideli, da vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic različno vrednotijo pomembnost vzgojnih področij, umetnostnih zvrsti in likovnih področij. Raziskava temelji na deskriptivni in kavzalno-neeksperimentalni metodi. Ugotovili smo, da se največji pomen pripisuje gibanju in jeziku, sledijo pa narava, družba, umetnost in matematika. Znotraj umetnostnih zvrsti se največja pomembnost pripisuje likovnim in glasbenim dejavnostim, najmanjša pa avdiovizualnim. Znotraj likovnih področij sta za vzgojiteljice in pomočnice vzgojiteljic najpomembnejša risanje in slikanje, najmanj pomembno pa je področje kiparstva. Spoznanja raziskave lahko predstavljajo osnovo za naslednje študije in razmisleke o mogočih vplivih na prakso v smeri uresničevanja primerno celovito zasnovane predšolske vzgoje.
Sekundarne ključne besede: kurikuli;predšolska vzgoja;vzgojitelji;likovne dejavnosti;ne zaključna dela;Predšolska vzgoja;Vzgojitelji predšolskih otrok;Likovna vzgoja in izobraževanje;Izobraževalni programi;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Članek v reviji
Strani: str. 9-29
Letnik: ǂVol. ǂ5
Zvezek: ǂno. ǂ4
Čas izdaje: 2015
DOI: 10.26529/cepsj.111
ID: 9142111