diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
Vesna Rizman (Avtor), Samo Lubej (Mentor), Dušan Radonjič (Mentor)

Povzetek

Danes živimo v informacijskem svetu. Poplava informacij je tolikšna, da je današnji kupec izgubljen. Zaradi tega, naš življenski projekt, kot je izgradnja lastnega doma, predstavlja vedno večji izziv. Naš namen je bil s konkretno primerjavo izbranih gradbenih materialov preveriti bistvene lastnosti, ki vplivajo na mikroklimo in varnost v bivalnih prostorih. Najpomembnejša faktorja sta zdravje in ugodje ljudi v prostorih. Zaradi tega smo podrobneje raziskali pojav vlažnosti v stenah montažne gradnje. Vlažnost se med drugim lahko pojavi tudi kot posledica difuzije vodne pare skozi steno objekta. Ta nastane zaradi temperaturne razlike med zunanjo in notranjo temperaturo. Daljša izpostavljenost vlagi lahko pripelje do nastanka plesni, ki negativno vpliva na zdravje ljudi. Osnova za delo nam je bila direktiva 31/2010/EU, Pravilnik PURES 2010; Uradni list RS, št. 52/10. Pravilnik obravnava toplotno zaščito, določa sanacije stavb in podaja minimalne zahteve za energetsko učinkovitost. V pravilniku je nedvoumno zabeleženo, da je za neoporečen zrak v nizkoenergetskih in pasivnih hišah nujno potreben rekuperator. Primerjali smo tudi zrakotesnost stavb, ki je določen po Blowerjevem testu. Analizo našega dela smo združili v primerjalni matriki. Nedvoumen rezultat našega dela nam je podal preračun treh referenčnih sten, pri katerih smo uporabili najpogostejše materiale za preračun difuzije in posledično pojava rosenja stene. Dovoljena kondenzirana vlažnost v steni stavbe in sam cikel sušenja je določen v Pravilniku o toplotni zaščiti in učinkoviti rabi energije v stavbah. Poglavje marketing rešuje vprašanje, na kakšen način lahko ponudniki montažnih gradenj pomagajo kupiti svoj bivalni prostor.

Ključne besede

gradbeni materiali;montažna gradnja;izolacijske lastnosti materialov;konkurenčna prednost;PIMS analiza;komuniciranje s tržiščem;diplomske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UM FGPA - Fakulteta za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo
Založnik: [V. Rizman]
UDK: 332.812:69(043.2)
COBISS: 20504086 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1087
Št. prenosov: 91
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: COMPETITIVE PROPERTIES OF MATERIALS IN A PREFABRICATED CONSTRUCTION
Sekundarni povzetek: Today we live in a world full of informations. The amount of information for today’s buyer is enormous. This makes a buyer confused. When we decide to build our house, this represents to us a life project. And because of quantity of information the decision for which constractors to choose is very difficult. Our objective was to make an analysis of competitive properties of construction materials. This properties in addition make a change on our microclimate in a house. The most important role for a resident is a healty life and pleasure that gives us a healthy being in our new house. Damp walls can negatively effect on our health. It can cause mold growth. Mold can cause multiple diseases. The basis for our work was Directive 31/2010/EU, PURES 2010; Uradni list RS, št. 52/10. Pures 2010 deals with thermal protection, determinates reconstruction of buildings and gives us minimal standards for energetical efficiency. It also determinates, that we need to have a heat exchanger in order to have clean and healthy air inside of a building. Airtighness determinates so called Blower door test. In the end we made a matrix in which is easier to see the results of our researches. The final conclusion gave us the calculation of vapor diffusion of three reference walls. Permissible limits of condensations of water vapor are determined in Regulator of thermal and energetical effectiveness. The Marketing chapters gave us an answer of how the market and the costumer reacts on one to another. Also gives us the reflection on a psychology of buying.
Sekundarne ključne besede: competitive properties of materials;prefabricated construction;isulating properties of materials;competitive advantage;PIMS analysis;communication with the markets;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo, Gospodarsko inženirstvo
Strani: 88 f.
ID: 9166507
Priporočena dela:
, diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa
, projektna naloga
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa