ǂthe ǂmaking and unmaking of a genre in a stupid culture
Jela Krečič (Avtor)

Povzetek

Z žanrom superherojev so težave. Kako pojasniti popularnost junakov s supermočmi, čudaško izbiro kostumov in s konservativnim ideološkim svetovnim nazorom. Precej avtorjev superheroje analizira v religijskem kontekstu. V nasprotju s tem Umberto Eco v svojem tekstu o Supermanu pokaže, da velja fenomen superjunakov videti kot dovolj nenavadno kombinacijo antičnih mitov in modernega romana. Ecov pronicljiv uvid je treba danes dopolniti z analizo transformacije samega žanra. Njegov obrat od ironičnega samonanašanja v zgodnjih filmih o Supermanu in Batmanu je zamenjal bolj resen ton. A te novodobne adaptacije so prej znamenje regresije žanra in ne njegov napredek. Shyamalanov film Nezlomljivi po drugi strani ponuja bolj uspešen pristop k reševanju žanra superjunakov.

Ključne besede

Sociologija filma;Filmski motivi;Filmske zvrsti;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UL FDV - Fakulteta za družbene vede
UDK: 316.7:791.2
COBISS: 34218589 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 0040-3598
Matična publikacija: Teorija in praksa
Št. ogledov: 434
Št. prenosov: 38
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni povzetek: The genre of superheroes is troubling. How to explain the popularity of heroes with superpowers, strange fashion choices, and conservative ideological background? Many authors interpret superheroes in religious context. In contrast to this approach, Umberto Eco's analysis of the genre in his text on Superman traces the phenomenon back to ancient mythologies which the genre combines with the elements of modern age novel. Eco's approach should be supplemented by the analysis of transformations of the genre. The shift from the ironic self-referential tone of the early Superman and Batman films to the more serious tone in later adaptations is not a sign of progress but a regression. Shyamalan's Unbreakable, on the other hand, opens up a new way to interpret the genre.
Sekundarne ključne besede: filmski junaki;Sociology of film;Film themes and motives;Film genres;
Vrsta dela (COBISS): Delo ni kategorizirano
Strani: str. 859-874, 1021
Letnik: ǂLetn. ǂ53
Zvezek: ǂšt. ǂ4
Čas izdaje: jul.-avg. 2016
ID: 9169725
Priporočena dela:
, ǂthe ǂmaking and unmaking of a genre in a stupid culture