magistrsko delo
Povzetek
V magistrskem delu Optimiziranje terenskega dela pri pouku geografije analiziramo položaj in vlogo terenskega dela v slovenskih šolah in nekaterih evropskih državah. Ugotavljamo, kako je terensko delo umeščeno v šolske programe in kakšna je strokovna podpora učitelju za njegovo izvajanje. Raziskujemo odnos učiteljev, učencev in dijakov do terenskega dela ter ugotavljamo razločke med njihovimi stališči glede na spol in vrsto šole. S primerjavo pouka in kurikularnih dokumentov ugotavljamo, katere dejavnosti in izvedbe terenskega dela bi bilo smiselno uveljavljati pri pouku geografije v slovenski šoli, da bi bili cilji učnih načrtov bolje uresničeni. Prikažemo in utemeljimo dvojno vlogo terenskega dela v šolskih programih - terensko delo zadovoljuje specifične geografske cilje z vidika geografskih vsebin in veščin, zadovoljuje pa z raziskovalno metodologijo tudi splošne cilje slovenske šole. Temeljna hipoteza je, da v slovenski šolski geografiji niso porabljene vse možnosti, da bi bilo terensko delo učinkovitejši in pogosteje uporabljeni didaktični pristop. Zato v magistrskem delo ponujamo načelne argumente za več terenskega dela in med učenci preverjamo alternativne možnosti za terensko delo, temelječe na vodenem opazovanju z delovnimi listi. Na podlagi anketnih odgovorov učencev smo pripravili usmeritve in izdelane vzorce nalog za terensko delo, ki temeljijo na vključevanju novosti geografske znanosti in sodobnih pedagoških paradigmah. V zaključku ponudimo konkretne predloge in načelne razmisleke za razvoj šolskega terenskega dela v prihodnosti.
Ključne besede
magistrska dela;terensko delo;optimiziranje;pouk;geografija;osnovne šole;srednje šole;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[I. Lipovšek] |
UDK: |
37.091.33-027.22:91(043.2) |
COBISS: |
22633480
|
Št. ogledov: |
1393 |
Št. prenosov: |
587 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Optimization of Field Work in Geography Lessons |
Sekundarni povzetek: |
Master's thesis titled Optimization of Field Work in Geography Lessons analyses the position and role of field work in Slovenian schools and some of the European countries. It establishes how field work is placed in school curriculums and a professional support to teacher for its implementation. It researches teachers', pupils', and students' relationship toward field work, and establishes differences among their perspectives regarding gender and type of school. Comparatively establishes which forms of field work would be sensible to introduce in geography lessons in Slovenian school in order to better realize objectives of the curriculum. It shows and justifies a double role of the field work in school curriculums: the field work satisfies specific geographical objectives from the point of view of geographical contents and skills, and using research methodology, it also meets the general objectives of the Slovenian school. The main hypothesis is that in Slovene school geography not all possibilities are used to make field work a more effective and more often used didactical approach. Therefore, the master's thesis offers principled arguments for more field work, and among pupils checks the alternative possibilities for field work based on guided observation using worksheets. Based on the pupils' answers, some guidelines and examples for tasks for field work are prepared. They are based on integration of novelties of geographical science and modern pedagogical paradigms. In conclusion, it offers actual suggestions and principled considerations for development of school field work in the future. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;field work;teaching;geography;primary schools;secondary schools; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za geografijo |
Strani: |
A-J, 152 f. |
ID: |
9171793 |