Sekundarni povzetek: |
Rezultati nacionalnega preverjanja znanja iz angleščine za 6. in 9. razred (NPZ) kažejo različne rezultate med učenci v slovenskem merilu. Na doseganje dobrih rezultatov na NPZ vpliva več dejavnikov, med katerimi so med pomembnejšimi količina utrjevanja, zgodnje učenje tujega jezika ter zgodnja izpostavljenost tujemu jeziku. Namen pričujoče raziskave je bil ugotoviti, kolikšne so jezikovne zmožnosti v angleščini pri učencih slovenskih šol, ki so imeli organiziran, sistematični pouk angleščine v prvi triadi v primerjavi z znanjem angleščine učencev, ki organiziranega, sistematičnega pouka v prvi triadi niso imeli ter tako ugotoviti, kakšen je vpliv sistematičnega poučevanja angleščine v prvi triadi osnovne šole na jezikovno znanje učencev 4. razreda. V ta namen je bila zasnovana raziskava, ki preverja znanje angleščine na vzorcu četrtošolcev glede na obliko učenja angleščine v prvi triadi. Raziskava je potekala v šolskem letu 2015/2016 na vzorcu 110 učencev četrtih razredov, razdeljenih v tri skupine. Eksperimentalno skupino so sestavljali učenci, ki so imeli organiziran, sistematičen pouk angleščine v prvi triadi, prvo kontrolno skupino so sestavljali učenci, ki organiziranega, sistematičnega pouka angleščine v prvi triadi niso imeli, drugo kontrolno skupino pa so sestavljali učenci, ki so imeli neorganizirano obliko zgodnjega učenja v prvi triadi devetletne osnovne šole. Eksperimentalno skupino je sestavljalo 42 učencev, prvo kontrolno skupino je sestavljalo 17 učencev, drugo kontrolno skupino pa 51 učencev. V začetku raziskave so vsi učenci izpolnili anketo in opravili testiranje iz jezikovnega znanja na različnih jezikovnih ravneh: slovnični, leksikalni in diskurzivni. V ta namen je bil uporabljen posebej za raziskavo narejen test znanja. Rezultati anket in testov so izkazali homogenost treh skupin. V nadaljevanju so bili primerjani rezultati testov treh ciljnih skupin učencev. V sklepnem delu so bili pridobljeni podatki primerjani tudi s splošnimi, javno dosegljivimi podatki nacionalnega preverjanja znanja (NPZ) za 6. razred. Analiza je pokazala statistično pomembne razlike pri testiranju izbranega vzorca četrtošolcev. Učenci, ki so imeli pouk tujega jezika angleščine že v prvi triadi, so na testu znanja skupno dosegli boljše rezultate. Podrobnejša analiza je pokazala, da so učenci, ki so se učili tujega jezika že v prvi triadi, uspešneje usvajali prvine angleškega jezika na slovnični ravni in diskurzivni jezikovni ravni. Vendar je bil presenetljiv rezultat, da so bili učenci, ki sistematičnega, organiziranega pouka angleščine v prvi triadi niso imeli, v primerjavi uspešnejši na leksikalni ravni. Z raziskavo je bilo ugotovljeno, da dosegajo učenci s predhodnim znanjem na splošno boljše rezultate, kar potrjuje hipotezo, da zgodnje učenje tujega jezika pomembno vpliva na splošno raven jezikovnega znanja. Raziskava po posameznih ravneh je obenem pokazala, da je bil ta vpliv pomemben na slovnični ravni in ravni diskurza, ne pa na leksikalni ravni. |