diplomsko delo
Povzetek
Osrednji del diplomskega dela je predstavitev začetkov matematike od starih Egipčanov
in Babiloncev do srednjega veka. Osredotočimo se predvsem na problem konvergence
in neskončne deljivosti dolžin, ki sta v zgodovini matematike predstavljala
velik problem. Izpostavimo računanje kvadratnih korenov pri starih Babiloncih, od
starogrških matematikov obravnavamo Zenona in njegov paradoks Ahila in želve,
iz srednjega veka pa Oresmejev dokaz divergence harmonične vrste. Zaradi lažjega
razumevanja obravnavanih problemov, uvodu sledi poglavje o zaporedjih in vrstah.
Za konec si pogledamo še moderni koncept zaporedij ter konvergence v metričnih
prostorih.
Ključne besede
zaporedja;vrste;konvergenca;babilonska matematika;zgodovina matematike;Zenonovi paradoksi;Oresmejev dokaz;metrični prostori;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UL PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[V. Nemet] |
UDK: |
51(043.2) |
COBISS: |
11249737
|
Št. ogledov: |
738 |
Št. prenosov: |
175 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The concept of sequence in the history of mathematics |
Sekundarni povzetek: |
The main part of this thesis presents the beginnings of mathematics from the periods
of Ancient Egypt and Babylon to the Middle Ages. It mainly focuses on the issue
of convergence and infinite divisibility of lengths, which were important problems in
the history of mathematics. It addresses Babylonian square root calculations, Zeno’s
paradox of the tortoise and Achilles in Greek mathematics, and Oresme’s proof of
the divergence of the harmonic series. The introductory part is followed by a chapter
discussing sequences and series for better understanding of the problems. The final
part of the thesis touches on the modern concept of sequence and convergence in
metric spaces. |
Sekundarne ključne besede: |
mathematics;matematika; |
Vrsta datoteke: |
application/pdf |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Fak. za matematiko in fiziko, Matematika in fizika |
Strani: |
41 f. |
ID: |
9192999 |