magistrsko delo

Povzetek

Za množične medije je pogosto predpostavljeno, da zrcalijo aktualno družbeno stanje. Možnost, da naše dojemanje dogajanja ni nujno enako, namiguje na medijsko konstrukcijo realnosti. Mediji s svojim delovanjem reprezentirajo, ustvarjajo realnost. S kognitivnega vidika bo za dojetje uspešne reprezentacije potrebna usklajenost med ideologijama sporočevalca in prejemnika; neusklajenost je v tem primeru pojmovana kot kognitivna disonanca. Disonanca je s kognitivne perspektive neugodno stanje in zato bi naj bili vidni poskusi znižanja disonance. Študija z uporabo indikatorjev disonance oziroma konsonance identificira, kateri mediji oziroma pod kakšnimi pogoji je bila realnost usklajeno reprezentirana z dojemanjem njihovega občinstva. Ob predpostavljeni medijski konstrukciji realnosti je predlagano ovrednotenje medijskih reprezentacij glede na njihov potencialni prispevek h kognitivnim stanjem.

Ključne besede

medijske komunikacije;množični mediji;medijska konstrukcija realnosti;ideologija;kognitivna disonanca;medijska reprezentacija;novice;poročanje;vpliv medijev;magistrske naloge;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FERI - Fakulteta za elektrotehniko, računalništvo in informatiko
Založnik: M. Lorenčič
UDK: 316.772.5:366.636(043.2)
COBISS: 20278038 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1760
Št. prenosov: 179
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: COGNITIVE DISSONANCE IN RELATION TO MEDIA REPRESENTATION
Sekundarni povzetek: It is often assumed, that the mass media reflect the current state of society. The possibility that our perception of current affairs, does not necessarily match their depiction, gives us a hint of a media constructed reality. As such the media represent, create reality. To perceive their representations as successful, from a cognitive standpoint, an alignment between the ideologies of the sender and the receiver are required; misalignment in this sense is called cognitive dissonance. From a cognitive perspective, dissonance is a potentially damaging state and because of that, attempts to reduce it should be visible. With the use of indicators of dissonance, the study focuses on identifying which media, and under what circumstances, the reality was represented in alignment with the perception of their audience. At an assumed media construction of reality, an evaluation of their representations is recommended, based on their potential contribution to cognitive states.
Sekundarne ključne besede: mass media;ideology;cognitive dissonance;media representation;media constructed reality;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za elektrotehniko, računalništvo in informatiko, Medijske komunikacije
Strani: VI, 98 str.
ID: 9215896
Priporočena dela:
, poročanje o stečajih v mariborski regiji
, ni podatka o podnaslovu