magistrsko delo
Povzetek
Uporaba aluminija in aluminijevih zlitin v avtomobilski industriji postaja vse pogostejša. Aluminij kot material ima namreč v primerjavi z jeklom bistveno nižjo specifično težo, s čimer avtomobilski proizvajalci dosežejo tudi do 50 % manjšo težo celotnega vozila, s tem pa zmanjšajo porabo goriva in posledično tudi izpuste ogljikovega dioksida v ozračje. Prednost alumunija se kaže tudi v odlični absorpciji mehanske energije, zaradi česar se danes aluminij množično uporablja za varnostne elemente, kot so odbojniki, deformacijski elementi in vzdolžni tramovi, ki tvorijo tako imenovani ''crash management system''. Magistrsko delo zajema razvoj procesa iztiskavanja vzdolžnega tramu s pomočjo numeričnih simulacij, pri čemer sta bila za optimizacijo materialnega toka uporabljena programa Qform extrusion in Altair Hyperxtrude.
Ključne besede
avtomobilska industrija;iztiskavanje;absorpcija;numerične simulacije;vzdolžni tram;magistrske naloge;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2016 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM FS - Fakulteta za strojništvo |
Založnik: |
[M. Čretnik] |
UDK: |
629.331:519.876.5(043.2) |
COBISS: |
20437014
|
Št. ogledov: |
1073 |
Št. prenosov: |
151 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Extruded Al-crash profile process development |
Sekundarni povzetek: |
Usage of aluminium and aluminium alloys in automotive industry is increasing. Aluminium as material has, in comparison to steel, lower specific weight, whereby automotive manufacturers reaches up to 50% lower weight of complete vehicle, and with that also reduces fuel consumption and emissions of carbon dioxide. Crucial advantage of aluminium is also in excellent absorption of mechanical energy, for this reason aluminium is widely used for elements of crash management systems, such as bumper beams, deformation boxes and longitudinal beams. Master thesis also covers the development of extrusion process of longitudinal beam, with numerical simulation programs. For material flow optimization, Qform extrusion and Altair Hyperxtrude were used. |
Sekundarne ključne besede: |
automotive industry;extrusion;absorption;numerical simulation;longitudinal beam; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Fak. za strojništvo |
Strani: |
XIII, 92 f., [4] f. pril. |
ID: |
9230303 |