magistrsko delo

Povzetek

V magistrskem delu smo želeli ugotoviti, kakšna je kvaliteta življenja učencev osnovne šole s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom. Kvaliteto življenja kot razpon med željami in možnostmi smo preučevali na osmih področjih: čustveno področje, medsebojni odnosi, materialna blaginja, osebnostni razvoj, fizično počutje, samoodločanje, socialna vključenost in pravice. V vzorec smo zajeli 19 učencev osnovne šole s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom (priložnostni vzorec) in 19 učencev redne osnovne šole (slučajnostni vzorec). Učence smo izenačili po starostni in spolni strukturi. V vprašalniku za učence s petstopenjsko lestvico Likertovega tipa so učenci ocenjevali svoje želje in potrebe. Možnosti v okolju so prav tako s petstopenjsko lestvico za ista področja ocenjevali njihovi starši in razredniki. Starši so z vprašalnikom za starše ocenjevali domače okolje, razredniki pa z vprašalnikom za razrednike šolsko okolje. Vsi trije vprašalniki so bili oblikovani za namene raziskave, njihovo zanesljivost smo preverili s Cronbachovim alfa koeficientom. Za preučevanje odnosov med spremenljivkami smo uporabili deskriptivno statistiko, t-test, faktorsko in diskriminantno analizo. Ugotovili smo, da med obema skupinama učencev obstajajo statistično pomembne razlike na področjih socialne vključenosti, samoodločanja, medsebojnih odnosov in osebnostnega razvoja, saj je na vseh teh področjih kvaliteta življenja slabša pri učencih osnovne šole s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom (v primerjavi z učenci redne osnovne šole imajo nekoliko boljšo kvaliteto življenja le na čustvenem področju in področju fizičnega počutja, kjer pa razlike med skupinama niso statistično pomembne). Tudi gledano v celoti je kvaliteta življenja slabša pri učencih osnovne šole s prilagojenim programom z nižjim izobrazbenim standardom, kar jasno nakazuje potrebne spremembe v praksi in tudi potrebe po nadaljnjem raziskovanju tega področja (z večjim vzorcem, večjim številom opazovanih spremenljivk).

Ključne besede

kvaliteta življenja;prilagojen program z nižjim izobrazbenim standardom;lažja motnja v duševnem razvoju;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [M. Štefanec]
UDK: 376(043.2)
COBISS: 11362377 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 666
Št. prenosov: 115
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The quality of life of pupils of primary school with adjusted program with lower educational standard
Sekundarni povzetek: In this master's degree thesis, we wanted to determine the quality of life of pupils of primary school with adjusted program with lower educational standard. Quality of life as a range between wishes and possibilities was studied in eight areas: emotional well-being, interpersonal relations, material well-being, personal development, physical well-being, self-determination, social inclusion and rights. The sample included 19 pupils of primary school with adjusted program (casual sample) and 19 pupils of the regular primary school (random sample); pupils were leveled by age and sex. In the questionnaire for pupils they were evaluating their wishes, needs by Likert’s five-point scale. Their parents and class teachers also evaluated options in the environment on the five-point scale for the same areas. Parents evaluated home environment. Class teachers evaluated school environment. All three questionnaires were designed for the purpose of research. Their reliability was tested by Cronbach's alpha coefficient. To study the relationship between variables, we used descriptive statistics, t-test, factorial and discriminant analysis. We found that between the two groups of pupils there are statistically significant differences in the areas of social inclusion, self-determination, interpersonal relations and personal development - in all these areas the quality of life is worse by pupils of primary school with adjusted program (compared to pupils of regular primary school they have a slightly better quality of life only in the area of emotional well-being and the area of physical well-being; the differences between groups are not statistically significant). On the whole the quality of life is worse by pupils of primary school with adjusted program, which clearly indicates the necessary changes in practice and the need for further research in this area (with a larger sample and number of observed variables).
Sekundarne ključne besede: special school;šola s prilagojenim programom;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak.
Strani: 122 str.
ID: 9232553
Priporočena dela:
, Usmeritve za načrtovanje in primeri načrtovanih pripomočkov - študijsko gradivo za izvedbo vaj pri predmetu Učenje in poučevanje otrok s posebnimi potrebami: naravoslovje
, Usmeritve za načrtovanje in primeri načrtovanih pripomočkov - študijsko gradivo za izvedbo vaj pri predmetu Učenje in poučevanje otrok s posebnimi potrebami: družboslovje
, Usmeritve za načrtovanje in primerinačrtovanih pripomočkov - študijsko gradivo za izvedbo vaj pri predmetu Učenje in poučevanje otrok s posebnimi potrebami: naravoslovje