magistrsko delo
Katra Tomažič (Avtor), Igor Areh (Mentor)

Povzetek

Tema magistrskega dela je vrstniški pritisk in uporaba drog med mladostniki. Sestavljeno je iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem smo se seznanili z obdobjem odraščanja oziroma adolescence, ki velja za nekakšno prelomnico med otroštvom in odraslostjo. Nekaj besed smo namenili razlogom, zaradi katerih naj bi mladi začeli uporabljati droge, vendar smo se nekoliko bolj osredotočili na vrstniški pritisk in vrstniške skupine, saj je le-ta zavzemal bistvo našega magistrskega dela. Med teoretičnim delom smo se osredotočili spoznavanju pojma drog in njihovega opisa, njihovi klasifikaciji in zakonodaji. Empirični del magistrske naloge je vseboval raziskavo na podlagi anketnega vprašalnika. Namen raziskave je bil ugotoviti, ali ima vrstniški pritisk večji vpliv na posameznika pri uporabi dovoljenih drog ali pri uporabi nedovoljenih drog, ali obstajajo razlike med spoloma pri uporabi drog in kakšno je mnenje mladostnikov o vplivu vrstniškega pritiska na uporabo drog. Analiza je pokazala delno nedokončne rezultate, ki so bile posledica premajhnega vzorca in nedoslednega izpolnjevanja anketnega vprašalnika. Domnevamo, da je zaradi trenda uživanja nekaterih prepovedanih drog, frekvenca uživanja tako majhna, da ne moremo opraviti konkretne analize. Med drugim je bilo z raziskavo še ugotovljeno, da ne obstajajo bistvene razlike med spoloma pri uživanju drog in da mladostniki menijo, da niso podvrženi vrstniškemu pritisku.

Ključne besede

mladostniki;vrstniki;droge;prepovedane droge;preprečevanje;raziskave;magistrska dela;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM FVV - Fakulteta za varnostne vede
Založnik: K. Tomažič]
UDK: 613.8(043.2)
COBISS: 3283946 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 2255
Št. prenosov: 244
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: PEER PRESSURE AND DRUG USE IN ADOLESCENTS
Sekundarni povzetek: In this thesis we are going to cover peer pressure in drug use among adolescents. It consists of two sections, theoretical and empirical. In the theoretical section we emphasized that growing up and adolescence are important parts and a turning point of becoming an adult. In the beginning we focused on the understanding of the term drugs, their classification, description and on the legislation that relates to drugs. The main subject of the thesis was peer pressure within groups, but we also dedicated a few chapters to research the reasons, why would adolescents succumb to drugs, experimentation and their use. The empirical part of the thesis contains a survey based on a questionnaire. Our goal was to determine whether peer pressure has greater impact on the individuals who are using legal drugs or on those individuals who are using illegal drugs. The second part of the questionnaire was aimed to assess if there are gender based differences in drug use, and on the opinion of young people about peer pressure. The analysis showed partial or inconclusive results, which were caused by small sample sizes and inconsistent answers in the questionnaire. We presume that because of the popularity of certain illegal drugs and low frequency of usage of this drugs, that this can produce an inconclusive result. Therefore, the future analysis must be done on a much bigger sample size. On the other hand, our results did tell us that there are no significant gender based differences about drug use and that adolescents believe that they are not the subject of peer pressure when it comes to drug use.
Sekundarne ključne besede: drug use;peer pressure;youth;growing up;
URN: URN:SI:UM:
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Fak. za varnostne vede, Ljubljana
Strani: 57 str.
ID: 9245073
Priporočena dela:
, diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in notranje zadeve
, oddaja Studio ob sedemnajstih, Ra SLO 1, 1. jun. 2010