diplomsko delo
Ester Ivakič (Avtor), Boštjan Vrhovec (Mentor), Miha Colner (Mentor)

Povzetek

Pričujoče diplomsko delo govori o elementih nadrealizma znotraj filmskega opusa režiserja Davida Lyncha. Posveča se njegovemu načinu ustvarjanja podob ter odpira razmislek o stičnih točkah z izvornimi načeli nadrealističnega gibanja; posledično diplomsko delo predstavi tudi nadrealistični film. Praktični del diplomske naloge sestoji iz posnetega kratkega filma Srdohrd in opisa procesa produkcije le-tega. Ker sem pri samem snovanju filma delovala precej intuitivno in ga gradila iz podob, za katere nisem natančno vedela, kaj pomenijo in jih nisem analizirala, temveč sem jim verjela, bi lahko na tem mestu potegnila zelo grobo vzporednico s teoretičnim delom naloge. Teoretični del diplomskega dela se začne z analizo nadrealističnega gibanja. Nadrealistični pisci in umetniki so čutili močno željo po izražanju na način prvinskih in intuitivnih, tako imenovanih »avtomatskih« načinov. Razvilo se je avtomatsko pisanje, nastal je Nadrealistični manifest izpod peresa Andréja Bretona, bržkone najbolj ključnega ideologa tega gibanja. Pod vplivi tega je nastal prvi radikalno nadrealistični film Andaluzijski pes (Luis Buñuel, Salvador Dalí, 1929). Film se je izkazal kot najboljši medij za prenos nezavednih podob med ljudi in je dobil vidno mesto v med ustvarjalnimi načini in mediji tega gibanja. Med vojno je nadrealistični film poniknil, vendar zametki nadrealizma odmevajo v številnih delih, ki so nastajali v preteklih nekaj desetletjih vse do danes. Eden takih ustvarjalcev sodobnega časa je zagotovo David Lynch, saj podobje njegovih filmov – kot da so preneseni iz prostora nezavednega - vedno šokira.

Ključne besede

diplomske naloge;nadrealizem;Twin Peaks;Mulholland Drive;Eraserhead;dadaizem;Andaluzijski pes;nadrealistični manifest;Lynch;David;1946-;Breton;André;1896- 966;Buñuel;Luis;1900-1983;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Založnik: [E. Ivakič]
UDK: 791
COBISS: 4652539 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 6084
Št. prenosov: 295
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: David Lynch's surrealism
Sekundarni povzetek: Everything started after the World war I, when surrealism was born. Writers and artists of all kind felt a strong desire to express on primal, intuitive, so called ''automatic'' ways. Soon after automatic writing has evolved, Andre Breton wrote a first Surrealistic manifesto. Under it's influences Luis Bunuel and Salvador Dali created one of the strongest and most radical surrealistic film called Un Chien Andalou and cinema has proven itself as the best media to transfer the unconscious images among people. Film got it's place among surrealism. Durring the World war II surrealistic film slowly disappeared from the manistream and reachable places, but little fragments of surrealism still remained in parts that are happening today. One of this sort of artist is certainly David Lynch whose images always shock us and seem to be transfered directly from the places of the unconscious. The thesis speaks of his way of surrealism and what remained from the original source of it.
Sekundarne ključne besede: David Lynch;surrealism;Twin Peaks;Mulholland Drive;Un Chien Andalou;dadaism;Surrealistic manifesto;Andre Breton;Luis Bunuel;
URN: URN:SI:UNG
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Novi Gorici, Visoka šola za umetnost
Strani: 67 str.
ID: 9384842
Priporočena dela:
, diplomsko delo
, diplomsko delo
, diplomsko delo