insights from a multiple case study of Slovenian SMEs

Povzetek

Background and Purpose: Business model innovation (BMI) has become increasingly important, especially in the fast changing business environment. While large enterprises approach these changes systematically, small and medium sized enterprises (SMEs) are left to their own resourcefulness. For the purpose of developing dedicated methods and tools to support different SMEs in addressing these challenges, we have conducted a multiple case study to gain insights into factors that drive SMEs to innovate their BM, how they approach BMI and what changes they made to their BM. Design/Methodology/Approach: First the framework of analysis was developed based on BMI research frameworks identified in literature review. Then the multiple case studies were conducted following the case study protocol developed by Envision project. Results: Based on the proposed framework the results of four Slovene SME cases revealed differences between enterprises regarding the drivers behind BMI and changes in usage of the different BMI elements. Conclusion: Overall, the results suggest all four SMEs, coming from different sectors, are facing BMI challenges without systematically addressing it and without using any dedicated BM ontologies or tools.

Ključne besede

business model;business model innovation;drivers of innovation;multiple case study;

Podatki

Jezik: Angleški jezik
Leto izida:
Tipologija: 1.01 - Izvirni znanstveni članek
Organizacija: UM FOV - Fakulteta za organizacijske vede
UDK: 005.62
COBISS: 4203208 Povezava se bo odprla v novem oknu
ISSN: 1318-5454
Matična publikacija: Organizacija
Št. ogledov: 988
Št. prenosov: 360
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Slovenski jezik
Sekundarni naslov: Inoviranje poslovnih modelov: spoznanja iz študij primerov malih in srednje velikih podjetij v Sloveniji
Sekundarni povzetek: Ozadje in namen: Inoviranje poslovnega modela (IPM) postaja bolj in bolj pomembno še posebej v hitro spremin- jajočem se poslovnem okolju. Medtem ko se velika podjetja lotevajo teh sprememb sistematično, so mala in srednje velika podjetja (MSP) prepuščena lastni iznajdljivosti. Za namen razvijanja metod in orodij namenjenim podpori inoviranju poslovnih modelov v MSP podjetjih, smo naredili študijo več primerov, da bi pridobili vpogled v dejavnike, ki vodijo MSP podjetja v inoviranje lastnih poslovnih modelov, spoznali kako pristopajo do le-tega in katere spremembe so naredili v lastnem poslovnem modelu. Oblikovanje/Metodologija/Pristop: Najprej smo razvili okvire analize na osnovi pregleda literature raziskovalnih okvirov inoviranja poslovnih modelov. Nato smo izvedli študijo več primerov, sledeč protokolu študij primerov razvitem v okviru projekta Envision. Rezultati: Na osnovi predlaganega okvira analize so rezultati štirih slovenskih MSP pokazali razlike med podjetji glede na različna gonila za inoviranjem poslovnega modela in spremembe različnih elementov IPM. Zaključek: Na splošno, spoznanja kažejo, da se vsa štiri proučevana podjetja, vsako iz različnega sektorja, soočajo z izzivi IPM ne da bi do njih pristopali sistematično in ne da bi uporabljali ontologije ali orodja poslovnih modelov.
Sekundarne ključne besede: poslovni model;inoviranje poslovnega modela;gonila inovacije;študije primerov;
URN: URN:NBN:SI
Vrsta dela (COBISS): Znanstveno delo
Strani: str. 161-171
Letnik: ǂVol. ǂ49
Zvezek: ǂno. ǂ3
Čas izdaje: aug. 2016
DOI: 10.1515/orga-2016-0015
ID: 9599419