diplomsko delo

Povzetek

Diplomsko delo preučuje vlogo vzgojitelja pri otrokovi prosti igri. Zanimalo me je, v kolikšni meri se vzgojitelji vključujejo v otrokovo prosto igro kot mentalno razvitejše osebe ter jo s tem dvigajo na višji nivo. Opazovala sem vedenje petih vzgojiteljev in petih pomočnikov vzgojiteljev med otrokovo prosto igro ter zapisovala primere njihove vključitve v igro. Da bi bolje razumela njihovo stališče o vlogi vzgojitelja pri otrokovi prosti igri, sem z njimi izvedla tudi kratko anketo. Glavni namen raziskovanja je bilo izvedeti, na kakšen način vzgojitelji po navadi načrtujejo prosto igro, kako pogosto se vanjo vključijo, kaj menijo o svojem vključevanju v igro oziroma ali se zavedajo svoje vloge mentalno razvitejšega partnerja pri igri in delovanja območja bližnjega razvoja, o katerem razlaga Vigotski (Batistič Zorec, 2003: 79 in Zupančič, 2006: 126). Ugotovitve so pokazale, da se vzgojitelji opisane vloge pretežno ne zavedajo, saj večinoma menijo, da je bolje, če otroke pri igri prepustimo samim sebi. V igro se največkrat vključujejo le, če so povabljeni, igro pa načrtujejo tako, da se otroci lahko igrajo sami. Ko se igri priključijo, večinoma delujejo kot mentalno razvitejši partnerji, saj z vprašanji otroke vzpodbujajo k razmišljanju ter iskanju novih rešitev.

Ključne besede

prosta igra;območje bližnjega razvoja;mentalno razvitejši partner;vzgojitelji;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.11 - Diplomsko delo
Organizacija: UL PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [A. Šifrar]
UDK: 373.2(043.2)
COBISS: 11515209 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 1493
Št. prenosov: 199
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: The role of preschool teacher in child's free play
Sekundarni povzetek: Thesis talks about the role of educator in the child's free game. I was wondering to what extent educators, as a more knowledgeable partner engaging in child's play, and thus rise to the next level. I've been watching the behavior of the educators and assistant educators employed during the child's free play and their possible inclusion in the game. In order to better understand their views on the role of educator in the child's free game, I also conduct a short survey. The main purpose of the survey was to find out how educators typically plan a free game, how often are they included, how they feel about integration, and be aware of its role as the mentally more developed partner in the game thanks zone of proximal development, mentioned by Vygotsky’s theory. Findings have shown that educators are not aware of their role in its entirety, because it believes that it is a lot better off if kids in the game we let ourselves. In the game are included only if they were invited.
Sekundarne ključne besede: pre-school child;play;predšolski otrok;igra;
Vrsta datoteke: application/pdf
Vrsta dela (COBISS): Diplomsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Predšolska vzgoja
Strani: 24, III str.
ID: 9602796
Priporočena dela:
, [priročnik za Metodiko plesne vzgoje]
, metodika plesne vzgoje
, diplomsko delo