diplomsko delo
Povzetek
Mnenja o učni diferenciaciji in individualizaciji pouka in z njima povezanim nivojskim poukom so že od samega začetka predmet nasprotujočih si mnenj, tako pri strokovnjakih kot pri laikih. Nivojski pouk, ki je v veljavi vse od leta 1996, je poskrbel, da proces poučevanja poteka na drugačnem učiteljevem pristopu, na večji učenčevi aktivnosti, povezovanju učnih vsebin in prilagajanju učenčevih individualnih posebnosti. Leta 2006 je bil nivojski pouk kot sistemski ukrep opuščen. Šolam je prepuščeno, da pouk organizirajo tako, da bo učencem zagotavljal čim učinkovitejše doseganje učnih ciljev. Pričujoče diplomsko delo Evalvacija nivojskega pouka pri pouku slovenščine v 8. in 9. razredih na osnovnih šolah v občinah Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž predstavlja ovrednotenje nivojskega pouka pri pouku slovenščine tako s strani učencev kot učiteljev, ki te učence poučujejo. Zanimajo nas pozitivne in tudi negativne strani nivojskega pouka pri pouku slovenščine, odnosi in počutje v nivojskih skupinah, doživljanje dela v posameznih nivojskih skupinah. Zanima nas, v kolikšni meri je učiteljevo mnenje, ki poučuje v nivojskih skupinah pri pouku slovenščine odvisno od poučevanja v določeni zahtevnostni ravni nivojskih skupin. V teoretičnem delu diplomskega dela se podrobneje seznanimo s posameznimi značilnostmi nivojskega pouka slovenščine in njegovimi posebnostmi, kot so ocenjevanje, vloga učitelja, razvrščanje učencev v skupine in drugo. V empiričnem delu bomo s pomočjo ankete, ki so jo izpolnili učenci in učitelji, analizirali in ovrednotili pouk slovenščine v 8. in 9. razredih na osnovnih šolah A, B, C, Č, D, in E v občinah Ormož, Središče ob Dravi in Sveti Tomaž. Ugotovili smo, da nivojski pouk nudi učencem ugodno okolje za učenje materinščine in da učitelji slovenščine, ki poučujejo te učence, pozitivno vrednotijo nivojski pouk pri pouku slovenščine, kljub temu, da je nivojski pouk od leta 2006 kot sistemski ukrep opuščen.
Ključne besede
diplomska dela;nivojski pouk;diferenciacija;individualizacija;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2012 |
Izvor: |
Maribor |
Tipologija: |
2.11 - Diplomsko delo |
Organizacija: |
UM FF - Filozofska fakulteta |
Založnik: |
[M. Lalić] |
UDK: |
37.091.2:373.3(043.2) |
COBISS: |
19379464
|
Št. ogledov: |
2101 |
Št. prenosov: |
118 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
Evaluation of ability grouping of Slovene language classes in 8th and 9th classes of primary schools in municipalities Ormož, Središče ob Dravi and Sveti Tomaž |
Sekundarni povzetek: |
Opinions on educational differentiation, educational individualisation and ability grouping differ from the start. Specialists and laymen cannot agree on the subject. Ability grouping started in 1996 and since the classes are based on different teachers' approaches, pupils are more active, learning content is connected and individualisation for each pupil is important. In 2006 the ability grouping was abolished. The schools alone organise classes in the way they feel pupils will gain more. This diploma paper Evaluation of ability grouping of Slovene language classes in 8th and 9th classes of primary schools in municipalities Ormož, Središče ob Dravi and Sveti Tomaž evaluates ability grouping in Slovene language classes as seen by the pupils and their teachers. We research the positive and negative sides of ability grouping, relationships and being in the group and we want to know how they feel about the work in such groups. We have also researched how teachers feel when teaching in lower or higher ability group. In the theoretical part of this diploma paper we will learn more specific about ability grouping in Slovene language classes, we will learn about grading, teacher's role, grouping ... The empirical part analyses the questioner done by the pupils and the teachers of Slovene language classes in primary schools A, B, C, Č, D and E in municipalities Ormož, Središče ob Dravi and Sveti Tomaž. The results show us that ability grouping gives pupils favourable environment for learning their mother tongue. The teachers have positive opinion about the ability grouping in Slovene language classes although the system in Slovenia abolished ability grouping in 2006. |
Sekundarne ključne besede: |
Ability grouping;educational differentiation;educational individualisation;ability grouping in Slovene language classes;evaluation of ability grouping;opinions on ability grouping; |
URN: |
URN:SI:UM: |
Vrsta dela (COBISS): |
Diplomsko delo |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Filozofska fak., Oddelek za slovanske jezike in književnosti |
Strani: |
XV, 165 f. |
Ključne besede (UDK): |
social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;organization of instruction;social sciences;družbene vede;education;vzgoja in izobraževanje;šolstvo;pouk;kinds of school providing general education;vrste šol;ki zagotavljajo splošno izobrazbo; |
ID: |
994044 |