magistrsko delo
Neja Brlogar (Author), Vida Manfreda Kolar (Mentor)

Abstract

Didaktični pripomočki omogočajo konkretizacijo zahtevnih in abstraktnih vsebin pri pouku in so zato na razredni stopnji poučevanja vsakdanji spremljevalec učitelja. Pri matematiki so nepogrešljivi, saj učencem omogočajo boljšo predstavo in lažje razumevanje matematičnih pojmov. V magistrskem delu so zajete vsebine s področja didaktičnih pripomočkov. Predstavljena je vloga didaktičnih pripomočkov in razlike v terminih, ki se pojavljajo v literaturi. Navedene in opisane so teorije, ki zagovarjajo uporabo didaktičnih pripomočkov pri pouku nasploh (Piagetova teorija o spoznavnem razvoju, teorija izkustvenega učenja) in nekatere, ki se nanašajo na rabo didaktičnih pripomočkov predvsem pri poučevanju matematike (Hejnyjeva teorija, Dienesova in Goldingova načela idr.). Opisani so tudi dejavniki izbire didaktičnih sredstev in njihov vpliv na stopnjo motivacije učencev za pouk in učenje. Predstavljeni so didaktični pripomočki, ki jih za pouk matematike priporoča Zavod Republike Slovenije za šolstvo. Podrobneje so opisani nekateri didaktični pripomočki za razvoj številskih predstav v 2. in 3. razredu (številski trak in stotični kvadrat). Predstavljene so tudi dinamične različice teh didaktičnih pripomočkov, ki so izdelane iz materialov ponovne rabe in drugih tehničnih materialov. V empiričnem delu magistrskega dela so prikazane ugotovitve raziskave izvedene na vzorcu 128 učencev. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšne so številske predstave drugošolcev in tretješolcev in ali se te razlikujejo glede na uporabo različnih didaktičnih pripomočkov (priporočenih in dinamičnih). Cilj je bil tudi ugotoviti, ali se pojavljajo morebitne razlike v stopnji motivacije za delo s priporočenimi in z dinamičnimi didaktičnimi pripomočki. V kontrolnih skupinah so bili učenci deležni rabe priporočenih, v eksperimentalnih skupinah, dinamičnih didaktičnih pripomočkov. Rezultati so pokazali, da so drugošolci in tretješolci eksperimentalne skupine glede številskih predstav napredovali v višji meri kot učenci kontrolnih skupin. Prav tako so rezultati pokazali, da je stopnja motivacije za delo z dinamičnimi didaktičnimi pripomočki višja kot za delo s priporočenimi oblikami le teh. Ugotovitve raziskovalnega dela so pomemben podatek za učitelje razrednega pouka, kajti usmerjajo nas v vključevanje čim bolj konkretnih pripomočkov pri poučevanju.

Keywords

2. razred;3. razred;didaktični pripomočki;številske predstave;dinamični didaktični pripomočki;

Data

Language: Slovenian
Year of publishing:
Typology: 2.09 - Master's Thesis
Organization: UL PEF - Faculty of Education
Publisher: [N. Brlogar]
UDC: 373.3:51(043.2)
COBISS: 110714627 Link will open in a new window
Views: 0
Downloads: 0
Average score: 0 (0 votes)
Metadata: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Other data

Secondary language: English
Secondary title: Role of dynamic didactic activities in the development of number representations in grades 2 and 3 of primary school
Secondary abstract: Didactic tools enable concretization of abstract subject matters. That is the reason why they are an indispensable companion of classroom teachers in the first years of primary school. In math they enable the comprehension of abstract concepts. The thesis deals with content-related didactic tools. Their role in math, the review of different terms, the classification and the key factors of selection for a teaching lesson are featured. Some theories and researches which advocate the use of didactic tools in teaching are listed, such as Piaget’s theory of cognitive development, the importance of experiential learning, Hejney’s theory of teaching math, Dienes and Golding’s principles, etc. The thesis illustrates some didactic tools recommended to develop the comprehension of number representations in the second and third grade of primary school. They are listed and published in the catalogue of the National Educational Institute of the Republic of Slovenia and a term typical didactic tools has been applied for them. Furthermore, dynamic versions of these same didactic tools made of reused and technical materials are presented and illustrated with pictures. In the thesis the term dynamic didactic tools refers to these. The main difference between the two groups of didactic tools is the level of concreteness. The empirical part of the thesis shows the findings of a research based on a sample of 128 pupils. The purpose of the study was to compare the understanding of number representations in second and third graders as regards the use of either typical or dynamic didactic tools. In addition to this, the thesis aims at determining potential differences in the level of students’ motivation for the use of each type of didactic tool. The control groups consisted of students working with typical didactic tools, whereas the experimental groups were offered dynamic ones. The results showed that the second and third graders who worked with dynamic didactic tools in the period of three weeks showed a better understanding of number representations and a higher level of motivation as opposed to their control group peers. Key findings of the role of dynamic didactic tools in the empirical part of the thesis provide an important indication for classroom teachers, namely to integrate didactic tools which are as concrete as possible in their teaching.
Secondary keywords: Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Matematika;Učila in učni pripomočki;Števila;Univerzitetna in visokošolska dela;
File type: application/pdf
Type (COBISS): Master's thesis/paper
Thesis comment: Univ. v Ljubljani, Pedagoška fak., Poučevanje, Poučevanje na razredni stopnji
Pages: 89 str.
ID: 15562708