magistrsko delo

Povzetek

Teoretični uvod v magistrskem delu na začetku vsebuje podroben opis govornega razvoja. Sledi predstavitev merjenja govornega razvoja. Predstavimo lestvico govornega razvoja in pripovedovanje zgodbe. Osredotočimo se na spodbujanje govornega razvoja in zmožnosti pripovedovanja zgodbe. Zanimal nas je tudi vpliv družinskega okolja na zmožnost pripovedovanja ter merjenje skupnega branja s kontrolnim seznamom. Posvetili smo se še spodbujanju razvoja zmožnosti pripovedovanja zgodbe v komunikacijskem modelu književne vzgoje. Na koncu teoretičnega dela smo podrobneje pogledali didaktične pripomočke za razvijanje zmožnosti pripovedovanja zgodbe, predstavili smo značilnosti pravljice in se osredotočili na Pripovedovalsko škatlo. V nadaljevanju smo naredili raziskavo, v kateri je sodelovalo 12 otrok. V sklopu pravljičnega krožka smo z otroki izvedli šest srečanj in se igrali s Pripovedovalsko škatlo. Želeli smo izvedeti, ali se bo pripovedovanje otrok po uporabi didaktičnega pripomočka Pripovedovalska škatla izboljšalo glede na določene kriterije. Na koncu smo prišli do ugotovitev, da so otroci po uporabi Pripovedovalske škatle povprečno uporabili več besed, več različnih besed, manjšo povprečno dolžino povedi, več enostavčnih povedi ter več priredno in podredno zloženih povedi. Izboljšava po uporabi Pripovedovalske škatle je bila vidna tudi v doseženi stopnji koherentnosti in kohezivnosti. Povprečno večje je bilo tudi število dogodkov in število pravljičnih prvin.

Ključne besede

magistrska dela;govorni razvoj;pripovedovanje;koherentnost;kohezivnost;Pripovedovalska škatla;

Podatki

Jezik: Slovenski jezik
Leto izida:
Tipologija: 2.09 - Magistrsko delo
Organizacija: UM PEF - Pedagoška fakulteta
Založnik: [E. Vajda]
UDK: 37.015.31:159.946.3:808.543(043.2)
COBISS: 209595395 Povezava se bo odprla v novem oknu
Št. ogledov: 0
Št. prenosov: 3
Ocena: 0 (0 glasov)
Metapodatki: JSON JSON-RDF JSON-LD TURTLE N-TRIPLES XML RDFA MICRODATA DC-XML DC-RDF RDF

Ostali podatki

Sekundarni jezik: Angleški jezik
Sekundarni naslov: Storytelling box as a didactic aid in the first three years of primary school
Sekundarni povzetek: The theoretical introduction in the master's thesis contains a detailed description of speech development, followed by a presentation of the assessment of speech development. Next is the introduction of the scale of speech development and telling a story. We also focus on encouraging speech development and the ability to tell a story. We were also interested in the influence of the family environment on the ability to tell stories and the assessment of joint reading with a check list. We also strived toward promoting the development of the ability to tell a story in the communicative model of literary education. At the end of the theoretical part, we took a closer look at the didactic aids for developing the ability to tell a story, we presented the characteristics of a fairy tale and focused on the Storytelling Box. Subsequently, we conducted a survey in which 12 children participated. As part of the fairy-tale circle, we held six meetings with the children and played with the Storytelling Box. We wanted to find out whether the children's storytelling will improve according to certain criteria after using the didactic aid The Storytelling Box. In the end, we came to the conclusion that after using the Storytelling Box, the children on average used more words, more different words, a smaller average length of sentences, more simple sentences, and more subordinate clauses. The improvement after using the Storytelling Box was also visible in the achieved degree of coherence and degree of cohesiveness. On average, the number of events and the number of fairy-tale elements were also higher.  
Sekundarne ključne besede: master theses;speech development;storytelling;coherence;cohesiveness;Storytelling Box;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Razvoj otroškega govora;Pripovedovanje zgodb;Učila in učni pripomočki;Univerzitetna in visokošolska dela;
Vrsta dela (COBISS): Magistrsko delo/naloga
Komentar na gradivo: Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk
Strani: 1 spletni vir (1 datoteka PDF (XV, 166 str.))
ID: 24688210