magistrsko delo
Povzetek
Magistrska naloga "Priprava didaktičnih pripomočkov za aktualizacijo astronomije pri pouku naravoslovja v 2. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole" raziskuje vlogo didaktičnih pripomočkov pri poučevanju astronomskih vsebin v osnovni šoli, podrobneje v 4. in 5. razredu. V teoretičnem delu obravnavamo pomen in vlogo naravoslovja in astronomije v učnem procesu ter didaktične postopke pri poučevanju teh vsebin. Predstavimo operativne cilje pri naravoslovju in tehniki, tematski pregled astronomskih vsebin (vesolje, Sonce, Luna, planeti, zvezde in ozvezdja) ter različne učne metode in oblike dela. V nalogi raziskujemo tudi psihološki razvoj otrok, pri čemer se osredotočamo na obdobje srednjega in poznega otroštva, še posebej na njihov kognitivni razvoj in motivacijo za učenje astronomije. Praktični del vključuje razvoj, predstavitev in izvedbo petnajstih različnih didaktičnih pripomočkov na temo astronomije ter analizo anonimnih anketnih vprašalnikov o zanimanju učencev za astronomijo in njihovem mnenju o delavnici ter preizkušenih astronomskih didaktičnih pripomočkih. Med njimi so pripomočki za prikaz nastanka in širjenja vesolja, nastanka gravitacije, model Sonca, Sončev in Lunin mrk, lunine mene, žepni solarni sistem, model Osončja, zvezdni daljnogledi in interaktivno raziskovanje neba. Raziskava temelji na praktičnih delavnicah z učenci in analizi njihovega odziva. Rezultati potrjujejo, da didaktični pripomočki pozitivno vplivajo na razumevanje astronomskih pojavov in povečujejo motivacijo učencev za učenje astronomije.
Ključne besede
magistrska dela;didaktični pripomočki;astronomija;naravoslovje;2. vzgojno-izobraževalno obdobje;
Podatki
Jezik: |
Slovenski jezik |
Leto izida: |
2025 |
Tipologija: |
2.09 - Magistrsko delo |
Organizacija: |
UM PEF - Pedagoška fakulteta |
Založnik: |
[L. Mahne] |
UDK: |
37.091.64:52(043.2) |
COBISS: |
239559427
|
Št. ogledov: |
0 |
Št. prenosov: |
21 |
Ocena: |
0 (0 glasov) |
Metapodatki: |
|
Ostali podatki
Sekundarni jezik: |
Angleški jezik |
Sekundarni naslov: |
The preparation of didactic tools for the actualization of astronomy in science education in the 2nd educational period of primary school |
Sekundarni povzetek: |
The master's thesis Preparation of didactic tools for the actualization of astronomy in science education in the 2nd educational period of primary school examines the role of didactic tools in teaching astronomy content in primary school, particularly for 4th and 5th grades. The theoretical part discusses the importance and role of science and astronomy in the educational process, as well as didactic approaches to teaching these topics. It presents operational goals in science and technology, an overview of astronomical content (the universe, the Sun, the Moon, planets, stars, and constellations), and various teaching methods and forms of work. The thesis also examines the psychological development of children, focusing on middle and late childhood, particularly their cognitive development and motivation for learning astronomy. The practical part includes the development, presentation, and implementation of fifteen different didactic tools on the topic of astronomy as well as the analysis of anonymous survey questionnaires about the students' interest in astronomy, their opinions about the workshop and the tested astronomical didactic tools. These tools illustrate the formation and expansion of the universe, the emergence of gravity, a model of the Sun, solar and lunar eclipses, the phases of the Moon, a pocket solar system, a model of the Solar System, star finders, and interactive sky exploration. The research is based on practical workshops with students and the analysis of their responses. The results confirm that didactic tools positively influence the understanding of astronomical phenomena and enhance students' motivation to learn astronomy. |
Sekundarne ključne besede: |
master theses;didactic tools;astronomy;science;2nd educational period;Osnovnošolsko učenje in poučevanje;Astronomija;Naravoslovje;Učila in učni pripomočki;Univerzitetna in visokošolska dela; |
Vrsta dela (COBISS): |
Magistrsko delo/naloga |
Komentar na gradivo: |
Univ. v Mariboru, Pedagoška fak., Oddelek za razredni pouk |
Strani: |
1 spletni vir (1 datoteka PDF (XIV, 185 str.)) |
ID: |
26365553 |